• چهارشنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401102819099
  • خبرنگار : 50491

فرماندار مراوه‌تپه خبر داد؛

اتصال خبازی‌های مراوه‌تپه به سوخت جایگزین/ قطعی گاز خانگی نداشتیم

اتصال خبازی‌های مراوه‌تپه به سوخت جایگزین/ قطعی گاز خانگی نداشتیم

ایسنا/گلستان فرماندار مراوه‌تپه از اتصال خبازی‌های این شهرستان به سوخت جایگزین خبر داد و گفت: تاکنون حدود ۵۳ نانوایی شهرستان به سوخت جایگزین گازوئیل و ۳۳ نانوایی نیز به دوگانه‌سوز کپسولی گاز مایع متصل شدند.

لقمان قربانی در گفتگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت تأمین گاز در شهرستان مراوه‌تپه اظهار کرد: با توجه به برودت هوا و حاکم شدن سرمای بی‌سابقه در کشور و استان گلستان، مصرف گاز هم افزایش پیدا کرد و به دنبال آن با کمبود گاز مواجه شدیم، به نظر می‌رسد در اتفاق اخیر باید فرهنگ صرفه جویی را به مردم گوشزد می‌کردیم البته که با همراهی و صرفه جویی مردم این بحران مدیریت شد.

وی افزود: مردم شهرستان مراوه‌تپه علاوه بر محروم بودن، مرزدار هم هستند و در اتفاقات و رویدادهای مختلف همکاری لازم را با ما دارند، ما از همان زمان صدور هشدار هواشناسی و ستاد مدیریت بحران استان گلستان، توصیه‌های لازم را به مردم شهرستان اعلام کرده و همه را به پویش «هر خانه یک اتاق گرم» دعوت کردیم.

فرماندار مراوه‌تپه با بیان اینکه بلافاصله پس از اعلام وضعیت اضطراری در تأمین گاز شاهد صرفه‌جویی ۲۰ هزار مترمکعبی مردم شهرستان مراوه‌تپه بودیم، یادآور شد: این مهم نشان می‌دهد مردم همراه هستند البته این اتفاق نشان می‌دهد باید الگوی مصرف و صرفه‌جویی در مصرف آب، برق و گاز باید به یک فرهنگ همگانی تبدیل شود.

قربانی به وضعیت فعالیت خبازی‌های شهرستان مراوه‌تپه اشاره کرد و توضیح داد: برای تأمین گاز پایدار به بخش خانگی، استفاده از سوخت جایگزین برای نانوایی‌های مراوه‌تپه در دستور کار قرار گرفت و حدود ۵۳ نانوایی شهرستان به سوخت جایگزین گازوئیل و ۳۳ نانوایی نیز به دوگانه‌سوز کپسولی گاز مایع متصل شدند و بازدیدهای میدانی ما نیز نشان می‌دهد این مهم در حال انجام است.

وی خوشبختانه با تدابیر انجام شده تاکنون هیچ یک از مردم شهرستان مرزی مراوه‌تپه دچار قطعی گاز نشدند، یادآور شد: با توجه به برودت هوا ساعت کار نانوایی‌های کلاله به ویژه روستاهای شهرستان تغییر کرد و در روستاهای مراوه‌تپه، ساعت پخت نان در نوبت صبح به ساعت هفت تا ۱۱ و در نوبت ظهر به ساعت ۱۳ تا ۱۶ موکول شد.

فرماندار مراوه‌تپه به اتصال مرغداری‌های شهرستان مراوه تپه به سوخت جایگزین اشاره کرد و افزود: سوخت دوم خارج از نوبت و در اسرع وقت به دست مرغداری‌ها رسید و خوشبختانه در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

قربانی با بیان اینکه دشمن به بهانه‌های مختلف به دنبال پاشیدن بذر ناامیدی در جامعه است، تأکید کرد: شرایط گازی امروز کشور تلنگری برای همه ما بود و نشان داد باید از مدت‌ها قبل نسبت به ذخیره‌سازی گاز اقدام می‌کردیم تا امروز با برودت و سرمای هوا دچار مشکل نشویم، همچنین فرهنگ صرفه جویی در مصارف آب، برق و گاز باید بیش از پیش در جامعه نهادینه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha