• چهارشنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۱ / ۰۸:۵۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401102819121
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

برگزاری نخستین جشنواره محصولات گلخانه‌ای در تیران و کرون

برگزاری نخستین جشنواره محصولات گلخانه‌ای در تیران و کرون

ایسنا/اصفهان فرماندار تیران و کرون از برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه توسعه و پیشرفت کشاورزی نوین محصولات گلخانه‌ای در این شهرستان خبر داد.

علی محمدی‌کیا در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری این جشنواره برای نخستین بار در تیران و کرون، اظهار کرد: این شهرستان قطب محصولات گلخانه‌ای استان اصفهان به ویژه در تولید فلفل دلمه‌ای محسوب می‌شود.

وی افزود: ظرفیت بالای تولید این محصولات و فرصت‌هایی که در ارزآوری، رشد اقتصادی و اشتغال ایجاد کرده در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد.

فرماندار تیران و کرون زمان برگزاری این رویداد را ۲۹ دی تا ۲ بهمن اعلام کرد و گفت: نمایشگاه تولیدات کشاورزی در روستای افجان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۸۰۰ گلخانه سبزی و صیفی و گل‌های زینتی در این منطقه با مساحت بیش از ۳۰۰ هکتار راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: ۹۰ درصد تولیدات این بخش به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

محمدی‌کیا استفاده از تجهیزات مدرن در توسعه این صنعت را مهم خواند و ادامه داد: صنایع تبدیلی و بسته‌بندی نیز در یک سال گذشته فعال شده که این موضوع به رشد کشاورزی و تکمیل حلقه تولید کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان برای مدیریت بهینه انرژی استفاده می‌شود که این موضوع به کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید کمک کرده است.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه رویدادهای فرهنگی در معرفی این ظرفیت کارآمد است، یادآور شد: ستاد برگزاری برای این رویداد پیش‌بینی شده که ادارات دولتی، تشکل‌های مردمی و اتاق بارزگانی شهرستان‌های نجف‌آباد و تیران و کرون هم همکاری می‌کنند.

به گفته محمدی کیا، این رویداد قرار بود، اوایل مهرماه برگزار شود که به دلیل طولانی شدن فرآیند برنامه‌ریزی و شرایط خاص کشور، زمان آن تغییر کرد.

وی معتقد است، این ظرفیت وجود دارد که این رویداد به‌صورت سلسله‌ای و سالانه برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha