• چهارشنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401102819363
  • خبرنگار : 50295

محله‌محور بودن مراکز مثبت زندگی در زنجان

محله‌محور بودن مراکز مثبت زندگی در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: ویژگی محله‌محور بودن مراکز مثبت زندگی موجب شده است تا دسترسی مددجویان به خدمات بهزیستی بسیار راحت‌تر شود.

سیدسلمان حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اهمیت معرفی مراکز مثبت زندگی، اظهارکرد: مراکز مثبت زندگی، مراکزی هستند خدمات بهزیستی را به محل زندگی جامعه هدف بهزیستی منتقل کرده‌اند و با تاسیس این مراکز دیگر لازم نیست مددجویان بهزیستی برای دریافت هر خدمتی به اداره بهزیستی مراجعه کنند و می‌توانند در همسایگی خود به خدمات دست یابند.

وی افزود: ویژگی محله‌محور بودن مراکز مثبت زندگی موجب شده تا دسترسی مددجویان به خدمات بهزیستی بسیار راحت‌تر شود و از این طریق می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان به خدمات سازمان بهزیستی دسترسی پیدا کنند. همچنین از طریق این مراکز مددکاران نیز در کوتاه‌ترین زمان و به راحت‌ترین شیوه خدمات خود را ارائه می‌دهند.

این مسئول با بیان اینکه اصل رازداری حرفه‌ای، تکریم ارباب رجوع، حفظ شان و کرامت مددجو مهم‌ترین اصولی است که باید در سرلوحه کار مددکاران قرار گیرد، تصریح کرد: درحال حاضر ۴۰ مرکز مثبت زندگی در استان زنجان تاسیس شده که ۱۸ مرکز در شهرستان زنجان، ۱۰ مرکز در خدابنده، ۳ مرکز در ابهر، ۲ مرکز در خرمدره، ۱ مرکز سلطانیه، ۲ مرکز در طارم، ۲ مرکز در ایجرود و ۲ مرکز در شهرستان ماهنشان در ساعات اداری درحال خدمت‌رسانی به مددجویان بهزیستی هستند.

حسینی ادامه داد: ۲۲ خدمت از خدمات بهزیستی همچون؛ بررسی و تحلیل وضعیت اجتماعی محله، تسهیل‌گری و تشکیل تیم محله  CBO و اقدامات اجتماع‌محور، شناسایی فعال جامعه هدف، ارائه آموزش‌های تشکیل و تحکیم خانواده، آموزش‌های مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آگاه‌سازی برای پیشگیری از معلولیت‌ها، غربالگری سطح یک پیشگیری از معلولیت‌ها، ارجاع و پیگیری شامل غربالگری بینایی، شنوایی، اختلالات ژنتیک، اوتیسم و ... در مراکز مثبت زندگی انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha