• چهارشنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1401102819387
  • خبرنگار : 71654

لحظات حیرت‌انگیز پرتاب موشک اسپیس‌ایکس به روایت تصویر

لحظات حیرت‌انگیز پرتاب موشک اسپیس‌ایکس به روایت تصویر

تصاویر زیبایی که از پنجمین پرتاب موشک فالکون هوی شرکت اسپیس‌ایکس ثبت شده است این ماموریت را خاطره‌انگیز می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، پرتاب موشک قدرتمند فالکون هوی اسپیس‌ایکس که اوایل هفته جاری انجام شد بینندگان سراسر سواحل فضایی فلوریدا را حیرت زده کرد.

یک موشک فالکون هوی در روز یکشنبه ۱۵ ژانویه(۲۵ دی) از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا برای انجام ماموریتی محرمانه برای نیروی فضایی ایالات متحده تحت عنوان «USSF-۶۷» به پرواز درآمد.

لحظات حیرت‌انگیز پرتاب موشک اسپیس‌ایکس به روایت تصویر

فالکون هوی قدرتمندترین موشک اسپیس‌ایکس است که در حال حاضر عملیاتی است. این موشک متشکل از سه مرحله اول بهبود یافته موشک فالکون ۹ است که بخش عمده‌ی ماموریت‌های این شرکت را انجام می‌دهد.

عکاسان و فیلمبرداران نماهای بسیار خوبی از پرتاب ماموریت «USSF-۶۷» از شهر تیتوس‌ویل «Titusville» و دیگر مناطق ساحلی در نزدیکی اورلاندو ثبت کردند و همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید موشک فالکون هوی در حال بالا رفتن در آسمانی تاریک است. بینندگان همچنین شاهد بازگشت دو پیشران جانبی موشک فالکون هوی بودند که هشت دقیقه پس از پرتاب به راحتی در پایگاه فضایی کیپ کاناورال در حوالی نقطه پرتاب به زمین بازگشت.

لحظات حیرت‌انگیز پرتاب موشک اسپیس‌ایکس به روایت تصویر

محموله اصلی آن یک ماهواره ارتباطی نظامی به نام «Continuous Broadcast Augmenting SATCOM ۲» بود که فالکون هوی آن را به مدار زمین ثابت در فاصله‌ی حدودی ۲۲۲۰۰ مایل(۳۵۷۰۰ کیلومتر) از زمین فرستاد.

همچنین در این پرتاب یک فضاپیما به نام «Long Duration Propulsive ESPA (LDPE)-۳A» که یک آداپتور محموله است پنج ماهواره کوچک را به فضا برد.

ماموریت «USSF-۶۷» پنجمین پرتاب فالکون‌هوی برای اسپیس‌ایکس و دومین پرتاب در ماه‌های اخیر بود. چهارمین پرتاب این وسیله نقلیه، در ماه نوامبر سال ۲۰۲۲ انجام شد که در آن یکی دیگر از ماموریت‌های نیروی فضایی ایالات متحده به نام «USSF-۴۴» صورت گرفت. «USSF-۴۴» اولین ماموریت فالکون‌هوی در بیش از سه سال بود. این تاخیر سه ساله در درجه اول به دلیل تاخیر مشتری‌ها در آماده سازی محموله‌ها بوده است.

پیش از ماموریت «USSF-۴۴»، فالکون هوی در ماه ژوئن سال ۲۰۱۹، آوریل ۲۰۱۹ و فوریه ۲۰۱۸ ماموریت‌های دیگری انجام داده بود فالکون هوی در اولین پرتاب خود یک خودرو تسلا رودستر متعلق به بنیانگذار و مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس یعنی ایلان ماسک را در حالی که یک مانکن با لباس فضایی به نام استارمن در صندلی راننده آن نشسته بود به مدار اطراف خورشید فرستاد.

مدل‌سازی‌های مداری پیشین نشان داده‌اند که این خودرو هنوز در فضا است و احتمالاً میلیون‌ها سال دیگر به پرواز خود ادامه خواهد داد و در نهایت به زمین یا زهره برخورد می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha