• چهارشنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1401102819401
  • خبرنگار : 71505

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تاکید کرد

تلاش شورا و شهرداری برای تدوین برنامه چهارم شهر تهران به صورت اجرایی

تلاش شورا و شهرداری برای تدوین برنامه چهارم شهر تهران به صورت اجرایی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از تلاش شورا و شهرداری برای تدوین برنامه اجرایی به عنوان برنامه چهارم مدیریت شهری خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد آخوندی در نشست خبری امروز سه شنبه در تشریح جزئیات برنامه چهارم مدیریت شهری، گفت: بر اساس بند ۱۵ قانون نوسازی و عمران شهرداری‌ها باید برنامه‌های پنج ساله را تدوین و به تصویب شوراهای شهر برسانند اما بر اساس بخشنامه وزارت کشور الزام شهرداری‌ها برای تدوین برنامه‌های چهار ساله انجام شد تا مدیریت‌های شهری در دوره مدیریتی خود پاسخگوی عملکردهایشان باشند.

وی افزود: با همین رویکرد برنامه چهار ساله شهر تهران تدوین شد که سال جاری نخستین سال آن قلمداد می‌شود که پشت سر گذاشته‌ایم. علت این موضوع این است که اولین سالی هستیم که این تغییر اتفاق افتاده و قطعا در دوره‌های بعدی این نقیصه حل خواهد شد.

وی ادامه داد: از اردیبهشت ماه سال جاری کار تدوین برنامه آغاز شد و این کار توسط نیروهای متخصص شهرداری تهران انجام شده است. در حقیقت با دعوت از اساتید دانشگاه کار آغاز شده، کمیته‌های مختلف شکل گرفت و در تمامی این مراحل کارشناسان شورا نیز در کنار دوستان قرار داشتند و پس از شش ماه کار در شهرداری در ۷۰ روز گذشته کارشناسان شورا که آنها نیز از پرسنل شهرداری هستند در جلسات متعددی که در کمیسیون‌ها برگزار شد جمع‌بندی برنامه را انجام دادند. در همین راستا چهار جلسه کمیسیون تلفیق برگزار شد که باید از همه همکارانم در راستای تدوین این برنامه قدردانی کنم.

وی تاکید کرد: تلاش بر این بود که با توجه به منابع مشخص و محدود در شهرداری تهران برنامه‌ای اجرایی تدوین شود. امیدواریم در اجرای این برنامه به بیشترین میزان تحقق دست پیدا کنیم.

به گزارش ایسنا، میثم مظفر دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این نشست خبری گفت: در هر برنامه این سوال مطرح می‌شود که رویکرد و جهت گیری اصلی برنامه چیست؟ لذا باید اعلام کنم در برنامه چهارم تحول و پیشرفت جهت گیری حرکت به سمت عدالت شهری است و عدالت شهری در عرصه‌های موضوعی که برنامه را شکل می‌دهند بطور کامل تعریف شده و در فصول مختلف به دنبال تحقق این عدالت در برنامه هستیم. برای مثال به دنبال توسعه حمل و نقل عمومی هستیم و به تبع آن محدودیت‌هایی برای خودروهای خصوصی اگر ایجاد شود با هوشمند سازی به دنبال کاهش مداخلات سلیقه‌ای خواهیم بود.

وی ادامه داد: عدالت شهری در راستای دسترسی برابر به امکانات شهری است. در حقیقت زیرساخت‌ها باید در مناطق ۲۲ گانه تهران متوازن شود. قطعا عدالت شهری در راستای در نظر گرفتن اقشار کم توان و نیازمند حمایت است. عدالت شهری نیز در راستای پاسداشت و صیانت از محیط زیست و حفظ حقوق دیگران است.

وی تاکید کرد: نقطه مرکزی برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهری برقراری و حرکت به سمت عدالت شهری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha