• چهارشنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۱ / ۱۸:۱۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401102819758
  • خبرنگار : 30188

معرفی انواع نهال انگور پرفروش در کشور

معرفی انواع نهال انگور پرفروش در کشور

یکی از میوه‌های نرم پوست که از زمان‌های قدیم مورد توجه بسیاری از باغبانان و کشاورزان قرار گرفته، مو یا درخت انگور می‌باشد که در اکثر مناطق جهان از جمله مناطق معتدل _ سردسیر و نیمه گرمسیری _ به عمل می‌آید.

به گزارش ایسنا به نقل از رویال نهال، از میوه انگور می‌توان در مصارف مختلفی استفاده کرد از جمله: مویز - کشمش - مربا - آبمیوه و شیره‌گیری - سرکه و ... در واقع می‌توان گفت تمامی قسمت‌های یک درخت انگور از جمله برگ – غوره و میوه آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه تاکستان‌های زیادی در اکثر نقاط کشورمان از جمله قزوین – تاکستان – کرج - مشهد و آذربایجان شرقی و غربی احداث شده است، درخت انگور معروف به بوته‌ی رونده با توجه به گزومورفی بالایی که دارد امروزه مورد توجه بسیاری از تاک‌داران قرار گرفته است. میوه تولید شده توسط این درخت رونده به دو نوع دانه‌دار و بی‌دانه تقسیم شده که هر یک از این دو نوع در رنگ‌های مختلف قرمز – زرد – سیاه و سبز به عمل می‌آیند، بیشترین دمایی که درخت انگور می‌تواند تحمل کند 45+ و کمینه آن 15- درجه باشند.

امروزه باغات انگور به دو حالت پشته‌ای (سنتی) یا داربستی (مدرن) احداث می‌شوند، کشور ایران دهمین تولیدکننده انگور در دنیا محسوب می‌شود، در بین نهال انگور ایرانی می‌توان به انگورهای بی‌دانه سفید و قرمز کشمشی اشاره کرد، این دو رقم بازارپسندی فوق‌العاده‌ای دارند، رقم‌های بی‌دانه قرمز و سفید متوسط‌رس هستند و بسته به منطقه معمولاً از اواخر مرداد تا مهر ماه قابل برداشت هستند، از محصول این ارقام برای تهیه کشمش، تازه‌خوری، شیره انگور و آب انگور استفاده می‌شود که البته امروزه بیشتر کاربرد خشکباری دارد.

انگور رشه‌ای شرابی:

یکی از مهم‌ترین ارقام انگور دیم کشور انگور رشه‌ای شرابی است که در سطح وسیعی در استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی و دیگر نقاط کشور کشت می‌شود و از عملکرد قابل توجهی نیز برخورددار هستند. رقم انگور شرابی یا سردشتی دارای خوشه‌هایی با اندازه بزرگ، تراکم حبه‌ها متوسط – حبه‌ها بزرگ با پوست نسبتاً ضخیم، شکل حبه تخم مرغی، پوست حبه دارای رنگ سیاه تیره و همچنین گوشتی سیاه رنگ دارد که برای آب‌گیری بسیار مناسب می‌باشد. رقم شرابی کاملاً دیررس است و باردهی خود را از سال دوم شروع کرده و در هکتار نزدیک به 40 تن باردهی دارد، این رقم انگور کاملاً به حالت دیمی به عمل می‌آید و مناسب مناطق کم آب می‌باشد.

نهال انگور

انگور ترکمن 4:

معروف‌ترین انگور بی‌دانه سیاه انگور ترکمن 4 است که محصول آن برای مویز استفاده می‌شود. جزء ارقام زودرس محسوب و از سال دوم باردهی آن شروع می‌شود. این رقم در برابر سرما و گرما مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد و محصول آن دارای کیفیت بسیار بالا با حبه‌های درشت می‌باشد. این نهال در برابر سرما مقاومت خوبی از خود نشان داده و مناسب کاشت در مناطق کوهستانی، سردسیر و نیمه سردسیر می‌باشد. رقم ترکمن 4 در مقابل کم‌آبی مقاوم بوده و آبیاری قطره‌ای نیز بازدهی بالایی دارد، رقم ترکمن 4 را می‌توان در خاک‌های آهکی نیز کشت کرد و نتیجه خوبی گرفت.

انگور ردگلوب:

این نهال جز ارقام تجاری محسوب می‌شود و کاربرد آن برای شیره‌گیری و تازه‌خوری بوده و در اکثر کشورهای دنیا کشت می‌شود. خوشه‌های این انگور بزرگ و دارای حبه‌های دانه‌دار – قرمز رنگ – گرد و همچنین گوشت میوه سفتی دارد، رقم ردگلوب دارای انبارداری بالایی بوده ودرمناطق گرمسیر به حالت گلخانه‌ای نیز کشت می‌شود، این رقم بازارپسندی بالایی دارد.

انگور اتم رویال:

یکی از بهترین و تجاری‌ترین ارقام خارجی بوده که در سال‌های اخیر در سراسر ایران تمایل به کاشت این انگور در بین تاکداران بیشتر شده است. حبه‌های این انگور درشت – بی‌دانه – سفت و رنگ بنفش تیره مایل به سیاه دارد. در مناطق نیمه گرمسیر قابل کاشت بوده و تا دمای 10- درجه زیر صفر مقاوم می‌باشد. رقم اتم رویال به دلیل حبه‌های سفت و محکم قابلیت حمل و نقل و صادرات را نیز دارد، موارد استفاده محصول آن تازه‌خوری و آب‌گیری می‌باشد.

انگور بلک سیدلس:

این انگور وارداتی و دیررس است، مناسب کشمش و مویز بوده و به دلیل حبه‌های درشت محصول مویز آن 300 هزار تومان می‌باشد، این رقم انگور دارای عمر 100سال بوده و برای تاکداران گزینه‌ی مناسبی می‌باشد، محصول بلک سیدلس در برج 6 برداشت می‌شود، نهال تجاری انگور بلک سیدلس دارای حبه‌های سیاه بزرگ و بدون دانه می‌باشد.

فروش نهال انگور

خرید نهال انگور:

رویال نهال اولین تولیدکننده نهال انگور در ایران تحت نظارت جهاد کشاورزی می‌باشد که اقدام به تولید و عرضه نهال انگور به سراسر کشور کرده است. امروزه دلالان اقدام به کلاهبرداری و توزیع نهال محلی به اسم نهال اصالت‌دار می‌نمایند لذا قبل از خرید از مجوزدار بودن نهالستان مورد نظر اطمینان حاصل نمایید تا وقت و هزینه شما به هدر نرود.

جهت مشاوره و خرید نهال انگور با شماره‌های زیر در تماس باشید:

09301811520

09201811520

برای اطلاعات بیشتر به ROYALNAHAL.COM  مراجعه نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha