• پنجشنبه / ۲۹ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401102919971
  • منبع : نمایندگی سمنان

راه‌اندازی فاز اول آزمایشگاه‌های تخصصی نفت در دانشگاه سمنان

راه‌اندازی فاز اول آزمایشگاه‌های تخصصی نفت در دانشگاه سمنان

ایسنا/سمنان رئیس دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان از راه اندازی فاز نخست آزمایشگاه های تخصصی نفت با اعتبار 90 میلیارد ریال در این دانشگاه خبر داد .

دکتر ابراهیم نجفی کانی شامگاه 28 دی با اعلام این خبر اظهار کرد: این آزمایشگاه به عنوان یکی از زیر مجموعه های آزمایشگاه مرکزیدانشگاه سمنان آغاز به کار کرده و آماده خدمت رسانی به جامعه، صنعت و نیز متقاضیان دولتی و خصوصی و حوزه های آموزشی و دانشجویان است .

وی با بیان اینکه دانشکده مهندسی نفت دانشگاه سمنان با توجه به رسالت خود در راستای آموزش و پژوهش، توانسته است با تاسیس فاز اول آزمایشگاههای تخصصی مهندسی نفت در دانشگاه گام اساسی در راستای رسیدن به اهداف خود بردارد افزود : یکی از اهداف اصلی این آزمایشگاه اخذ تاییدیه آزمایشگاه آکرودیته وزارت نفت به عنوان "آزمایشگاه مرجع خواص سنگ و سیال مخزن" در صنایع بالادستی نفت و خدمت رسانی به صنعت است .

وی یادآوری کرد: بر اساس اعلام نیاز شرکت پالایش و بخش فرآورده های نفتی استان و نیز کمیته قاچاق استانداری سمنان مبنی بر ایجاد آزمایشگاه مرجع فرآورده های نفتی فاز سوم آزمایشگاه های مهندسی نفت در دانشکده مهندسی نفت برنامه ریزی شده و برای ایجاد این آزمایشگاه سرمایه ای بالغ بر 45 میلیارد ریال مورد نیاز است که تاکنون 5 میلیارد ریال آن محقق شده است .

مدیر گروه مهندسی نفت دانشکده مهندسی شیمی ، نفت و گاز دانشگاه سمنان نیز گفت: بخشی از اقدامات مورد نیاز و تجهیزات لازم برای راه اندازی فاز دوم آزمایشگاه تخصصی نفت با بودجه ای بالغ بر 30 میلیارد ریال در سنوات قبلی انجام شده است.

دکتر محمد حسین صابری ادامه داد: با تکمیل تجهیزات ضروری باقیمانده به زودی امکان راه اندازی فاز دوم این آزمایشگاه نیز فراهم خواهد شد.

این عضو هیات علمی دانشگاه سمنان افزود : با تکمیل فاز دوم، آزمایشگاه های مهندسی نفت دانشگاه سمنان می توانند کلیه آزمون ها و خدمات مورد نیاز در صنایع بالادستی صنعت نفت را به عنوان یک پیمانکار مطرح و دارای تجهیزات پیشرفته به انجام رسانند.
راه‌اندازی فاز اول آزمایشگاه‌های تخصصی نفت در دانشگاه سمنان .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha