• پنجشنبه / ۲۹ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401102920017
  • خبرنگار : 50491

از صبح امروز آغاز شد؛

آغاز رقابت بیش از ۲۴ هزار کنکوری در گلستان

آغاز رقابت بیش از ۲۴ هزار کنکوری در گلستان

ایسنا/گلستان ۲۴ هزار و ۱۲۹ گلستانی با شرکت در ماراتن نفس‌گیر کنکور ۱۴۰۲ با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و از صبح امروز آزمون داوطلبان رشته علوم تجربی همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شده است.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در استان گلستان همزمان با سراسر کشور از صبح امروز پنج‌شنبه ۲۹ دی ماه همزمان با سراسر کشور در استان گلستان آغاز شده و داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی برای شرکت در این ماراتن نفس‌گیر رقابت خود را آغاز کردند.

همچنین آزمون داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در عصر امروز پنج‌شنبه ۲۹ دی ماه، داوطلبان گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح جمعه مورخ ۳۰ دی ماه و داوطلبان گروه هنر در عصر جمعه مورخ ۳۰ دی برگزار خواهد شد. 

در استان گلستان ۲۴ هزار و ۱۲۹  داوطلب در پنج گروه آزمایشی ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۶۹۱ نفر را داوطلب زن(۶۱ درصد) و ۹ هزار و ۴۳۸ نفر را داوطلب مرد(۳۹ درصد) تشکیل می دهد.

نکته قابل توجه در آزمون کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ نسبت به آزمون تیرماه ۱۴٠۱ ریزش تعداد داوطلبان در استان گلستان است که این شاخص با ۱۰ هزار و ۶۵۹ نفر کاهش همراه بوده است. 

از بین ۲۴ هزار و ۱۲۹ داطولب گلستانی کنکور سراسری، یک هزار و ۵۹۲ نفر در گروه ریاضی، ۱۰ هزار و ۹۲۲ نفر در گروه تجربی، ۹ هزار و ۶۲۹ نفر در گروه انسانی، یک هزار و ۲۶۹ نفر در گروه زبان‌های خارجی و ۷۱۷ نفر مربوط به گروه هنر هستند.

 آزمون سراسری کنکور از امروز در ۱۳ شهرستان، ۲۳ حوزه اصلی و ۵۹ حوزه فرعی در سطح استان گلستان آغاز شده و در شهر گرگان نیز تعداد ۶ هزار و دو داوطلب شامل سه هزار و ۷۹۲ داوطلب زن و دو هزار و ۲۱۰ داوطلب مرد در گروهای آزمایشی مختلف شرکت کردند که در گرگان بیشترین داوطلب شرکت‌کننده در گروه آزمایشی تجربی (سه هزار و ۲۱۴ نفر) و کمترین داوطلب در گروه آزمایشی هنر (۲۷۴ نفر) قرار دارد.

از کنکور ۱۴۰۲ به عنوان متفاوت‌ترین کنکور یاد می‌شود که با چهار تغییر مهم همراه بوده که از جمله این تغییرات، «حذف دروس عمومی»، «تاثیر قطعی سوابق تحصیلی»، «حذف زیرگروه ها» و «برگزاری دو بار در سال» است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha