• پنجشنبه / ۲۹ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401102920039
  • خبرنگار : 50141

در پی زلزله ۵.۴ ریشتری در خوی رخ داد؛

سپری شدن دیشب اهالی خوی در خیابان زیر دمای صفر درجه/ زلزله زدگان نیازمند کمک فوری

سپری شدن دیشب اهالی خوی در خیابان زیر دمای صفر درجه/ زلزله زدگان نیازمند کمک فوری

ایسنا/آذربایجان غربی در زلزله ۵.۴ ریشتری ظهر روز چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ خوی خانه های بسیاری تخریب و دچار خسارت شدند.

پس لرزه های پر قدرت موجب ایجاد رعب و وحشت در بین مردم شد بطوریکه بسیاری از مردم، شب در هوای زیر صفر درجه در کوچه و خیابان ها به سر بردند.


هنوز زخم های زلزله ۵.۴ ریشتری مهرماه امسال خوب نشده بود که زلزله دیروز زخم دیگری روی زخم قبلی برای مردم خوی و فیرورق وارد کرد؛ فیرورق شهر توریستی و نگین شهرهای ایران به همراه ۱۵ روستای همجوار به عنوان کانون اصلی زمین لرزه ۵.۴ ریشتری خوی محسوب می شوند.


حضور هلال احمر و نیروهای سپاه و بسیجی از دقایق اولیه زلزله نشان داد که نیروهای نظامی و امدادی هر لحظه پای در رکاب و جان بر کف آماده خدمت به کشور و مردم هستند.

احمد وحیدی، وزیر کشور در سفری که پس از زلزله مهرماه امسال به خوی داشت، اظهار کرد: استحکام سازه ساختمان های متاثر از زلزله، کم دوام است و گرنه نباید با ۵.۴ ریشتر این میزان خسارت به بار می آمد.


در حال حاضر مردم شهرستان ۵۰۰ هزار نفری خوی نیازمند توجه بیشتر مسئولین کشوری هستند و ضروری است کمک ها با قدرت و شتاب بیشتری برای مناطق زلزله زده در این روزهای سرد استخوان سوز زمستانی انجام شود.

به گزارش ایسنا، پیش تر محمودی، سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۸۸۴۵ نفر تا ساعت ۸:۳۰ امروز (۲۹ دی ماه) خبر داده بود. به ۳۴ منطقه شامل یک شهر و ۳۳ روستا امدادرسانی شد. امدادرسانی و اسکان اضطراری به ۸ هزار و ۸۴۵ نفر انجام شد که ۲۰۰ نفر از آنان به دلیل ترس و فرار از زلزله دچار مصدومیت شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، محمودی با اشاره به این که ۳۱ تیم شامل ۱۲۷ نفر و ۴۲ دستگاه خودرو در این عملیات حضور داشتند، افزود: دو اردوگاه اسکان اضطراری با برپایی ۱۰۰ چادر احداث شد و هزار و ۷۹۲ دستگاه چادر، هزار و ۲۲۳ بسته غذایی، ۳۵ تخته پتو و ۱۰۱ تخته موکت نیز بین افراد زلزله زده توزیع شد.

در ساعت ۱۳:۳۸ ، ۲۸ دی، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتری از سطح زمین شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی را لرزاند. حدود ۲۰ دقیقه قبل از این زلزله، پیش‌لرزه‌ای به بزرگی ۳.۶ ریشتری در عمق ۱۳ کیلومتری از سطح زمین همین منطقه را لرزانده بود و همین موضوع موجب آمادگی نسبی امدادگران شده بود.
 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha