• پنجشنبه / ۲۹ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401102920107
  • منبع : نمایندگی سمنان

رقابت ۳۰۰۰داوطلب در دانشگاه سمنان

رقابت بیش از ۸۸۰۰ داوطلب سمنانی در متفاوت‌ترین کنکور سال‌های اخیر

رقابت بیش از ۸۸۰۰ داوطلب سمنانی در متفاوت‌ترین کنکور سال‌های اخیر

ایسنا/سمنان نماینده تام الاختیار دانشگاه سمنان در برگزاری آزمون های سراسری از کنکور امسال به عنوان متفاوت‌ترین کنکور سال‌های اخیر نام برد و گفت: در مجموع سه هزار و ۱۶۴ داوطلب در حوزه امتحانی دانشگاه سمنان به مدت دو روز با یکدیگر به رقابت می پردازند

دکتر پرویز ملک زاده ۲۹ دی ماه در حاشیه بازدید استاندار و فرماندار سمنان از این حوزه امتحانی بااعلام این خبر اظهار کرد: از این تعداد یک هزار و ۹۵۱ نفر شامل ۶۲ درصد شرکت کنندگان کنکور امسال در این حوزه را بانوان و یک هزار و ۲۱۳ نفر شامل ۳۸ درصد را آقایان تشکیل می دهند .

وی افزود :در نوبت عصر روز پنجشنبه ۲۹ دی نیز ۲۴۰ نفر از داوطلبان گروه آزمایشی زبان های خارجی با یکدیگر رقابت می کنند

نماینده تام الاختیار دانشگاه سمنان در برگزاری آزمون های سراسری با بیان اینکه داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و گروه آزمایشی علوم انسانی هم در نوبت صبح روز فردا جمعه ۳۰ دی با یکدیگر رقابت می کنند افزود: ۵۸۵ نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و ۸۹۸ نفر نیز در گروه آزمایشی علوم انسانی در حوزه امتحانی دانشگاه سمنان روی صندلی رقابت خواهند نشست .

دکتر ملک زاده با بیان اینکه داوطلبان گروه آزمایشی هنر آخرین گروه رقابتی نوبت اول کنکور سراسری هستند اظهار کرد: در این گروه نیز ۱۹۴ داوطلب در این حوزه با هم رقابت می کنند .

نماینده تام الاختیار دانشگاه سمنان در برگزاری آزمون های سراسری با بیان اینکه این آزمون متفاوت‌ترین کنکور سال‌های گذشته است افزود: با توجه به مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی که در تیرماه سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد، با چهار تغییر مهم «حذف دروس عمومی»، «تأثیر قطعی سوابق تحصیلی»، «حذف زیرگروه‌ها» و «برگزاری دو بار در سال» متفاوت‌ترین نوع کنکور از گذشته تاکنون است.

به گزارش ایسنا- در سطح استان پهناور سمنان و در مجموع در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲ هشت هزار و ۸۶۵ داوطلب در چهار حوزه امتحانی در استان سمنان با یکدیگر رقابت می کنند که بر اساس اعلام مسوولان ذی ربط ۵۸ درصد داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری در استان سمنان را بانوان و ۴۲ درصد را آقایان تشکیل می دهند .

تعداد داوطلبان شرکت کننده در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۲ در کل کشور نیز ۹۷۷ هزار و ۴۶۰ نفر است .

نتایج این نوبت از کنکور اسفند ماه اعلام خواهد شد .
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha