• پنجشنبه / ۲۹ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401102920165
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان اعلام کرد:

اجرای ۸ پروژه با حمایت صندوق ملی محیط زیست در استان اصفهان

اجرای ۸ پروژه با حمایت صندوق ملی محیط زیست در استان اصفهان

ایسنا/اصفهان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اعلام کرد: در حال حاضر ۸ پروژه با حمایت صندوق ملی محیط زیست در استان اصفهان درحال اجراست که مپنا پرچمدار آنهاست.

احمدرضا لاهیجان زاده، در مراسم افتتاح پروژه واحد پلاستینگ فاز دوم کارخانه شرکت مپنا(مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران) با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست که امروز (پنجشنبه، ۲۹ دی) برگزار شد، گفت: اتفاقی که در این صنعت می افتاد می تواند الگویی برای صنایع دیگر باشد. به همت مپنا سیستمی برای کنترل آلودگی در این کارخانه راه اندازی شده، اما نکته مهم مشارکت صندوق ملی محیط زیست در این پروژه است.

وی گفت: از دو سال قبل و با تصویب پرداخت ۳۵ درصد عوارض آلایندگی به صنعت ملی محیط زیست، این صندوق توانست کمک حال صنایع کشور برای تسهیلات کم بهره باشد. مپنا پیشتاز استفاده از این تسهیلات بود و این اولین و بزرگترین پروژه با حمایت صندوق ملی محیط زیست است.

لاهیجان زاده با اشاره به اجرای ۸ پروژه به کمک صندوق ملی محیط زیست در استان اصفهان، گفت: مپنا پرچمدار این پروژه هاست.

وی با بیان اینکه شهرک بزرگ صنعتی اصفهان محلی است که می توان واحدهای مزاحم شهری مثل ریخته گری ها را منتقل و آلودگی ها را از محدوده شهری به بیرون منتقل کنیم، افزود: بعد از افتتاحیه، برای پایش تصویری شهرک های صنعتی کار جدیدی در استان شروع به صورت شبانه روزی و آنلاین شهرک پایش می شود که می تواند برای پایش به ما کمک کند، ضمن اینکه بنا داریم این کار را به کل شهرک های صنعتی استان تعمیم دهیم.

حسینعلی حاج دلیگانی، نماینده شهرستان شاهین شهر و میمه نیز در این مراسم، با اشاره به اینکه امسال نیروگاه شهید منتظری یک ماه زودتر از سال گذشته مازوت سوزی را شروع کرد، گفت: ما از وزیر نفت و نیرو هم گلایه داریم، چون می شد تدبیری کرد تا این نیروگاه در مرکز ثقل جمعیتی که حدود ۳ و نیم میلیون نفر جمعیت آلایندگی را استنشاق می کنند کمتر مازوت سوزی کند.
وی با اشاره به افزایش تعداد مراجعان به مراکز بهداشتی و درمانی به خاطر آلودگی هوا، گفت: به جای اینکه ۳۶ مشعل نیروگاه شهید منتظری مازوت سوزی کند می شد تعدادی به جاهای دیگر منتقل شود تا شاهد این وضعیت نباشیم.

نماینده مجلس در مورد منطقه حفاظت شده موته نیز گفت: خواستار موافقتنامه بین محیط زیست و میراث فرهنگی هستیم تا گردشگری در منطقه توسعه پیدا کند.
وی با قدردانی از شرکت مپنا، گفت: شاید اگر مپنا نبود در بسیاری از موارد وابسته بودیم. اینجا ۲۰۰ هزار متر زمین داریم و در مرکز کشور و نزدیک مراکز دانشگاهی هستیم و نیروی انسانی ماهر و زبده داریم، به همین دلیل هر طرحی اینجا استقرار یابد حمایت می کنیم. در برنامه هفتم هم آمادگی کمک داریم تا این صنعت پویا در کشور بتواند توسعه یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha