• پنجشنبه / ۲۹ دی ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401102920218
  • منبع : نمایندگی سمنان

حضور ۶۰ درصد زندانیان سمنان در بند حرفه‌آموزی/ آزادی ۸۸ زندانی استان

حضور ۶۰ درصد زندانیان سمنان در بند حرفه‌آموزی/ آزادی ۸۸ زندانی استان

ایسنا/سمنان معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور از حضور ۶۰ درصدی محکومان زندان‌های استان سمنان در بند اشتغال و حرفه‌آموزی خبر داد.

محمود ضیایی فرد ۲۹ دی‌ماه در آئین آزادسازی تعدادی از زندانیان استان سمنان که با استفاده ازارفاقات قانونی انجام شد اظهار کرد: با تلاش مسوولان دادگستری کل استان سمنان بخش عمده زندانیان و محکومان این استان در بند اشتغال و حرفه آموزی به سر می‌برند .

 وی با تقدیر از تلاش‌های رئیس کل دادگستری استان سمنان به منظور برگزاری آئین آزادی زندانیان و اجرای بدون وقفه دستور رئیس قوه قضائیه افزود: کمک به همنوع و هم‌وطن در دین مبین اسلام از برترین فضائل بشمار می آید .

ضیایی فرد با تقدیر از حمایت‌های مالی مردمی از زندانیان در این استان اضافه کرد: در استان سمنان از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون میزان ۴۰ میلیارد تومان کمک مالی به افراد آسیب دیده صورت گرفته.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با بیان اینکه یکی از عوامل بروز جرم بیکاری است خاطرنشان کرد: مقدمه ی استفاده از ارفاقات قانونی، اشتغال زندانیان است و خوشبختانه به همت دغه‌دغه‌مندان این حوزه در استان سمنان فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به حضور۶۰ درصد از محکومان استان در بند اشتغال و حرفه آموزی اظهارامیدواری کرد: برای این محکومان پس از آزادی زمینه اشتغال فراهم شود.

ضیایی فرد تصریح کرد: انتظار می رود مددجویان با اعمال رأفت اسلامی صورت گرفته به صورت صحیح و سلیم به آغوش جامعه بازگشته و سعی کنند در زندگی شان الگوی مناسبی برای افراد جامعه و خانواده‌ی خویش بوده و دوران زندگی خوبی را رقم بزنند .

محمد جعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان سمنان نیز بااشاره به برگزاری آئین آزادسازی زندانیان استان سمنان با استفاده از ارفاقات قانونی گفت: پس از صدور دستور رئیس قوه قضائیه به مناسبت میلاد بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) ، مبنی بر بررسی قانونی بهره مندی زندانیان حائز شرایط از ارفاقات قانونی، آئین آزادی مددجویان دارای شرایط قانونی با دعوت معاون سلامت،اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور برگزار شد .

رئیس کل دادگستری استان سمنان: با ابراز خرسندی از آزادی تعداد زیادی از زندانیان استان گفت: اندیشه همه مکاتب کیفری در اعمال مجازات اثر تربیتی و اصلاحی است ، اما در نظام کیفری اسلام آثار اعمال کیفر صرفاً دنیوی و مادی نیست بلکه علاوه بر آن اثر معنوی تطهیر مجرم از آثار سوء ارتکاب جرم ، نیز مدنظر است .

رئیس شورای قضایی استان ادامه داد: در مکتب‌های جزایی دنیا تنها راه اصلاح را اجرای مجازات می‌دانند اما مکتب کیفری اسلام، در کنار نهاد اجرای مجازات دو نهاد مکمل دیگر شامل عفو و توبه را در نظر گرفته که در صورت اصلاح مجرم به حاکم جامعه اسلامی اجازه داده است مجازات را ساقط واز مجازات محکوم علیه صرف نظر کند .

وی با بیان اینکه نظام قضایی ما به دنبال اصلاح مجرم است افزود: با توجه به دستور پیشین ریاست قوه قضائیه به مناسبت سالگرد شهادت سردار دلها با تلاش های شبانه روزی مسئولان قضایی سراسر استان و نیز مدیران و کارکنان سازمان زندان‌های استان به تعداد ۵۵۲ نفر  مرخصی اعطاء و تعداد ۷۰ نفر با استفاده از ارفاقات قانونی آزاد شدند .

عبدالهی به دیگر دستور ریاست قوه قضائیه اشاره و اظهار کرد: در همین راستا با فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) با پالایش پرونده های مددجویان محبوس در زندان‌های استان ، تعداد ۸۸ نفر از زندانیان دارای شرایط قانونی که با اعمال نگاه رأفت اسلامی، امکان بازگشت شرافتمندانه آنها به جامعه وجود داشت از بند زندان رهایی یافتند.

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: دستگاه قضایی استان  بدنبال خدشه دارکردن امنیت جامعه نیست ، بلکه با قاطعیت با بزهکاران برخورد کرده و با هر هزینه ای زندان‌ها را خلوت نمی‌کند، در واقع مسئولان قضایی استان با حضور در زندان های استان پس از اطمینان خاطر از توبه شخص مجرم و با درنظر گرفتن شرایط قانونی، امکان بازگشت شرافتمندانه زندانیان را به جامعه فراهم می‌کند .

وی یادآوری کرد: افراد آزاد شده تحت نظارت بوده و با ارتکاب مجدد اَعمال خلاف قانون ، مجازات‌های سنگین تری در انتظار آنان خواهد بود و دیگر شرایط بهره‌مندی از ارفاقات قانونی را از خویش سلب می‌کنند .
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha