• جمعه / ۳۰ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401103020566
  • خبرنگار : 50039

مدیرکل دامپزشکی گلستان خبر داد:

نظارت بر تولید ۱۶۵ هزار تن گوشت مرغ در کشتارگاه‌های گلستان

نظارت بر تولید ۱۶۵ هزار تن گوشت مرغ در کشتارگاه‌های گلستان

ایسنا/گلستان مدیرکل دامپزشکی گلستان از نظارت بهداشتی بر تولید بیش از ۱۶۵ هزار تن گوشت مرغ در کشتارگاه‌های صنعتی استان خبر داد و گفت: این میزان نظارت‌ از ابتدای سال‌جاری تاکنون بوده است.

علی کاووسی صبح امروز جمعه ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه دامپزشکی گلستان بر اساس رسالت سازمانی خود مبنی بر پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اقدام می‌کند، اظهار کرد: برای تحقق این دستورالعمل بازدید مستمر کارشناسان از کشتارگاه صنعتی طیور استان در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان با تأکید بر اینکه نظارت بر سلامت فرآورده‌های خام دامی مورد استفاده در سبد غذایی خانوارها، نظارت همه جانبه بر مراحل تولید دام تا سفره خانوارها و همه مراکز تولیدی، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در کشتارگاه‌های طیور و سایر اماکن از دیگر اقدامات دامپزشکی است، ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بر تولید بیش از ۱۶۵ هزار تن گوشت مرغ در کشتارگاه‌های صنعتی گلستان نظارت بهداشتی شده است.

وی با اشاره به اینکه طی مدت مذکور کارشناسان دامپزشکی مستقر در واحدهای تولیدی استان از ورود ۷۱۲ تن گوشت غیرقابل مصرف طیور به بازار مصرف جلوگیری کرده اند، خاطرنشان کرد: این میزان گوشت غیرقابل مصرف، تحت نظارت کامل کارشناسان این اداره کل معدوم شده است.

کاووسی با بیان اینکه در حال حاضر کمبودی به لحاظ تأمین گوشت مرغ در استان وجود ندارد، تصریح کرد: گلستان از تأمین کننده‌های اصلی گوشت مرغ در کشور محسوب می‌شود و از ابتدای سال تاکنون علاوه بر تأمین نیاز استان بیش از ۸۹ هزار تن گوشت مرغ به مراکز عرضه واقع در استان تهران و ۴۰ هزار تن به سایر استان‌های کشور تحت نظارت‌های کامل بهداشتی دامپزشکی ارسال شده است.

این مقام مسئول تعداد کشتارگاه‌های طیور صنعتی در استان را ۱۴ فقره برشمرد و تصریح کرد: از این تعداد ۶ کشتارگاه دارای کد IR برای صادرات به کشورهای اروپایی و اتحادیه اقتصادی اورآسیا هستند.

گفتنی‌است، استان گلستان از قطب های تولید گوشت مرغ در کشور بوده و از دیرباز در میزان تولید و کسب جایگاه نخست کشوری با استان مازندران در رقابت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha