• جمعه / ۳۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401103020632
  • خبرنگار : 50204

نظری:

مسئله گردش نسلی نباید در اقدامات فرهنگی مورد غفلت قرار بگیرد

مسئله گردش نسلی نباید در اقدامات فرهنگی مورد غفلت قرار بگیرد

ایسنا/مرکزی نماینده خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در اقدامات فرهنگی بویژه در خصوص انقلاب و امام راحل، گردش نسلی مورد غفلت قرار بگیرد مشکلات عدیده ای ایجاد خواهد شد.

علیرضا نظری ۳۰ دی در آیین اختتامیه هفته فرهنگی بر آستان آفتاب در خمین اظهار کرد: با برگزاری این رویداد فرهنگی، یکبار دیگر فضای شهرستان خمین در جهت توجه به انقلاب، بنیانگذار انقلاب اسلامی‌، جهت گیری ها و اهداف و آینده انقلاب متوجه شد و فرصتی فراهم شد تا شهرستان خمین ظرفیت های خود را به نمایش بگذارد. 

وی افزود: با توجه به گذشت قریب به ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، نزدیک به ۸۰ درصد افراد نسل جدید جامعه امروز هیچ شناخت و تشخیصی نسبت به انقلاب و دوران حیات امام
راحل و زمان پیروزی انقلاب ندارند و این گردش دوران و گردش نسلی اگر مورد بی توجهی و غفلت قرار گیرد قطعا مشکلات عدیده‌ای ایجاد می کند. 

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند جهاد تبیین، یک فریضه، یک واجب فوری و قطعی است و هر کسی می‌تواند باید در این حوزه اقدام کند. 

نظری با طرح این سوال که چرا امروز جهاد تبیین به عنوان جهاد اصلی کشور مورد توجه قرار گرفته است؟ ادامه داد: انقلاب دوران پیروزی نخست و دوران تثبیت خود را در دوران دفاع مقدس طی کرده و با گذشت چند نسل امروز با تهاجم گسترده فرهنگی دشمن مواجه هستیم که برای از بین بردن واقعیت‌ها و سیاه نمایی انقلاب و آثار و اهدافش، با سرعت تمام فعالیت می‌کنند. 

وی بیان کرد: باید مشخص شود امروز مرجعیت صدا ‌و سیما در حوزه اطلاع رسانی به افکار عمومی چقدر است و همچنین باید مشخص شود برنامه‌های تلویزیونی، شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای و سایر ابزارهای امروز به چه میزان افکار عمومی کشور را در اختیار دارند؟ 

نظری در ادامه گفت: اگر قرار باشد کار بر منوال موجود پیش برود معلوم نیست با گذشت دو یا سه نسل، از انقلاب، امام راحل و  آرمان‌های امام (ره) چه چیزی باقی بماند. اعتقاد بنده به عنوان یکی از آحاد ملت ایران این است که همه بخش‌های کشور در این مسیر کوتاهی کرده اند و بزرگترین و نخستین مسئولیتی که در اجرای برنامه ها کوتاهی کرده شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور است‌. 

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی افزود: چرا باید در بحث‌های مختلف به این اندازه کم کاری انجام شود که با یک حرکت دشمن شاهد خسارات زیادی برای کشور باشیم، امیدواریم این فضا اصلاح شود و به همان ریلی که حضرت امام در  جهت تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید داشتند، بازگردیم. 

وی ادامه داد: ظرفیتی امروز در شهرستان خمین به عنوان یکی از اقالیم هفت‌گانه‌ امام وجود دارد که از این ظرفیت به درستی استفاده نشده است. 

نظری خاطرنشان کرد: پیشنهاد بنده به موسسه نشر آثار امام این است که با بازنامه‌ریزی از  طریق وزارت آموزش و پرورش، وزرات فرهنگ، آموزش عالی و راهیان نور، مسیر تردد اردوها را از سمت خمین طراحی کنند. آنچه که تا به امروز انجام شده رضایت بخش نیست و امیدواریم که مسئولان موسسه در حوزه ارتقای اثرگذاری برنامه‌ریزی داشته باشند و ما  در آینده از این ظرفیت بتوانیم در جهت ترویج افکار امام، فرهنگ امام راحل، انقلاب و ارزش‌ها و اهداف آن بهره‌برداری کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha