• شنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401110100108
  • خبرنگار : 50552

گزارش هفتگی بازار

از گرانی برنج خارجی تا تثبیت قیمت گوشت قرمز در بازار قزوین

از گرانی برنج خارجی تا تثبیت قیمت گوشت قرمز در بازار قزوین

ایسنا/قزوین در پی ممنوعیت واردات برنج خارجی به کشور، قیمت این کالا در بازار قزوین افزایش یافت. همچنین پس از افزایش قیمت گوشت طی چند هفته گذشته، بالاخره قیمت آن ثابت شد.

گزارش بازار این هفته ایسنا به بررسی قیمت کالاهای اساسی در بازار قزوین پرداخته و نوسانات قیمت این کالاها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. این هفته قیمت هر کیلو مرغ کشتار روز در بازار قزوین ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان بود و قیمت گوشت قرمز نیز پس از هفته‌های متمادی تثبیت شد.

قیمت هر کیلو از انواع گوشت قرمز در بازار قزوین این به شرح است: گوشت گوسفندی بی‌چربی ۳۴۰ هزار تومان، گوشت گوسفندی با چربی ۲۶۰ تا ۳۱۰ هزار تومان، گوشت گوسفندی مخلوط ۲۶۰ تا ۲۷۰ هزار تومان، گوشت گوساله بی‌چربی ۲۷۵ تا ۲۹۰ هزار تومان، گوشت گوساله با چربی ۲۶۰ تا ۲۷۰ هزار تومان، گوشت گوساله مخلوط ۲۴۰ تا ۲۶۰ هزار تومان.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان قزوین از آغاز توزیع گوشت قرمز منجمد به نرخ دولتی در قزوین خبر داده و عنوان کرد: این طرح در راستای تنظیم بازار گوشت قرمز استان اجرا می‌شود، توزیع گوشت منجمد گوسفندی و گوساله در فروشگاه‌های مجاز و تعیین شده توسط معاونت بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عرضه می‌شود. بر اساس این طرح قیمت گوشت منجمد گوسفندی برای مصرف‌کننده به این شرح است: هر کیلو ران ۱۵۵ هزار تومان، کف‌دست ۱۴۵ هزار تومان، گردن ۱۳۵ هزار تومان، قلوه‌گاه ۱۳۰ هزار تومان و راسته ۱۴۰ هزار تومان.

همچنین قیمت گوشت منجمد گوساله برای مصرف‌کننده به این شرح است: هر کیلو ران ۱۵۵ هزار تومان، سردست و گردن ۱۵۰ هزار تومان، قلوه‌گاه ۱۳۰ هزار تومان و راسته ۱۶۰ هزار تومان.

از گرانی برنج خارجی تا تثبیت قیمت گوشت قرمز در بازار قزوین

قیمت انواع ماهی در بازار قزوین

در پی افزایش قیمت گوشت قرمز، قیمت انواع ماهی در بازار قزوین نیز افزایش یافت. قیمت انواع ماهی در قزوین با پیشتازی ماهی سالمون به این شرح است: سالمون ۱۲۰ تا ۱۴۲ هزار تومان، قزل‌آلا ۱۱۲ تا ۱۲۵ هزار تومان، شیر نیزه‌ای ۹۳ تا ۱۰۵ هزار تومان، سفید ۹۹ تا ۱۰۲ هزار تومان، حلوا ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان، تن ۶۳ تا ۶۸ هزار تومان، آزاد ۴۷ تا ۶۵ هزار تومان، بیکت ۵۹ هزار تومان، قباد ۴۲ تا ۴۵ هزار تومان، کولی ۴۲ هزار تومان.

برنج خارجی گران شد

در پی ممنوعیت و توقف ورود برنج به کشور، قیمت برنج‌های خارجی موجود در بازار قزوین افزایش یافت. پیش از این، قیمت هر کیلو برنج هندی در بازار ۲۸ تا ۳۶ هزار تومان و برنج تایلندی نیز ۱۹ هزار تومان بود، اما این هفته قیمت برنج هندی به ۳۸ تا ۴۲ هزار تومان و برنج تایلندی به ۳۰ هزار تومان رسید. حال باید منتظر ماند و دید که در پی ممنوعیت ورود برنج‌های خارجی به کشور و افزایش قیمت این کالا در بازار، قیمت برنج ایرانی چه تغییری خواهد کرد.

قیمت انواع برنج ایرانی در بازار قزوین به این شرح است: حسن‌سرا ۱۳۵ هزار تومان، هاشمی ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزار تومان، علی کاظمی ۱۱۵ تا ۱۲۵ هزار تومان، صدری هاشمی ۱۱۵ هزار تومان، زرد دم ۱۱۳ هزار تومان، دودی ۸۵ تا ۱۰۰ هزار تومان، فجر ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان، طارم ۷۵ هزار تومان، شیرودی ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان، عنبربو ۶۳ تا ۶۵ هزار تومان، خوشپخت ۳۲ تا ۵۶ هزار تومان، شمشیری ۵۲ هزار تومان.

از گرانی برنج خارجی تا تثبیت قیمت گوشت قرمز در بازار قزوین

قیمت انواع حبوبات در بازار قزوین

مطابق مشاهدات میدانی خبرنگار ایسنا، به‌نظر می‌رسد قیمت برخی حبوبات تا حدودی در شیب صعودی قرار گرفته و میل به گران شدن دارد، برای نمونه قیمت لوبیا قرمز که تا هفته‌های گذشته ۴۵ تا ۴۸ هزار تومان بود، این هفته ۴۵ تا ۵۵ هزار تومان به مشتریان عرضه شد. حال باید دید این افزایش قیمت به دیگر حبوبات نیز سرایت می‌کند یا خیر!

انواع حبوبات در بازار قزوین به این شرح است: لوبیا چیتی ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان، لوبیا کشاورزی ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان، لوبیا سفید ۵۲ تا ۵۵ هزار تومان، لوبیا چشم‌بلبلی ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان، لپه ۴۰ تا ۴۸ هزار تومان، نخود ۴۸ تا ۶۰ هزار تومان، عدس ۴۸ تا ۷۵ هزار تومان، ماش ۴۴ تا ۵۰ هزار تومان.

از گرانی برنج خارجی تا تثبیت قیمت گوشت قرمز در بازار قزوین

 قیمت انواع میوه و سبزی در بازار

راسته تره‌بار بازار قزوین که به علاف‌راسته معروف است، شاهد گران شدن قیمت میوه‌هایی نظیر موز و انار بود. قیمت میوه در بازار قزوین به این شرح است: توت‌فرنگی ۱۴۰ هزار تومان، موز ۵۰ تا ۷۵ هزار تومان، گلابی ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان، انار ۱۵ تا ۵۰ هزار تومان، به ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان، سیب ۱۳ تا ۳۵ هزار تومان، کیوی و لیموشیرین ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان، نارنگی ۱۰ تا ۲۷ هزار تومان، خیار ۲۳ تا ۲۵ هزار تومان، پرتقال ۸ تا ۲۰ هزار تومان.

قیمت انواع کالاهای صیفی و سبزیجات نیز به این شرح است: سیب‌زمینی ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان، پیاز ۱۸ تا ۳۰ هزار تومان، سیر ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان، گوجه‌فرنگی ۹ تا ۱۸ هزار تومان، هویج هشت تا ۱۰ هزار تومان، لوبیاسبز ۴۰ هزار تومان، لیموترش ۲۵ تا ۴۵ هزار تومان، نارنج ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان، بادمجان ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، کدو ۲۰ هزار تومان، شلغم ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، چغندر ۱۵ تا ۱۷ هزارتومان، فلفل‌شیرین ۵۰ هزار تومان، فلفل‌دلمه ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، ترب ۱۰ هزار تومان، کاهو ۲۰ هزار تومان، کاهو پیچ ۲۸ هزار تومان، برگ‌کلم ۶ تا هفت هزار تومان، کلم‌بروکلی ۲۰ هزار تومان، کرفس ۱۲ هزار تومان.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha