• شنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401110100240
  • خبرنگار : 50444

با همکاری شهرداری یکه سعود و اداره کل کتابخانه ها؛

کلنگ احداث کتابخانه شهر یکه سعود راز و جرگلان به زمین می‌خورد

کلنگ احداث کتابخانه شهر یکه سعود راز و جرگلان به زمین می‌خورد

ایسنا/خراسان شمالی با همکاری شهرداری یکه سعود و اداره کل کتابخانه های خراسان شمالی، کلنگ احداث یک باب کتابخانه تا پایان سال در شهر یکه سعود شهرستان راز و جرگلان به زمین می خورد.

به گزارش ایسنا، صبح امروز نشست هماهنگی برای راه اندازی کتابخانه در شهر یکه سعود، با حضور مهدی آریان مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی، حسین حسنی شهردار و صفرمحمد نوروزی از اعضای شورای شهر یکه سعود برگزار و در آن بر ضرورت راه‌اندازی کتابخانه برای مردم این شهر تاکید شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی در این نشست با اشاره به تلاش برای برخورداری بیشتر مردم استان از نعمت کتابخانه، اظهار کرد: تسهیل در رفت و آمد، دسترسی آسان و امنیت از مهمترین ملاک ها برای انتخاب زمین برای ساخت کتابخانه است.

آریان در ادامه افزود: برای بهره مندی مردم یکه سعود از نعمت کتابخانه نیز در گام نخست، با همکاری شهرداری، ساختمان اداری تعاون روستایی این شهر را تعمیر و برای تجهیز آن نیز از محل اعتبارات نیم درصد سهم شهرداری یکه سعود و تملک دارایی شهرستان راز و جرگلان بهره خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: شهرداری یکه سعود با همکاری بخش عمرانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان زمین مورد نیاز برای ساخت کتابخانه در این شهر را شناسایی خواهند کرد تا کلنگ ساخت این کتابخانه تا پایان سال جاری به زمین زده شود.

شهردار یکه سعود نیز در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی پای کار هستیم، اظهار داشت: پس از شناسایی و تایید زمین مورد نیاز برای ساخت کتابخانه تلاش می کنیم کمترین زمان ممکن از کلنگ زنی تا بهره برداری سپری شود.

حسین حسنی افزود: توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی موجب توسعه و آبادانی منطقه می شود؛ بنابراین ساخت کتابخانه و بهره مندی آسان مردم از نعمت کتاب یک ضرورت است.

یکه سعود شهری در بخش جرگلان شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی است.

این شهر از تجمیع ۳ روستای یکه‌سعود علیا، یکه‌سعود سفلی و حسن‌آباد و ارتقای آن‌ها به شهر در سال ۱۳۹۸ ایجاد شد. جمعیت این ۳ روستا در سرشماری ۱۳۹۵ به ترتیب برابر ۲۸۵۲، ۱۸۵۵ و ۵۷۷ نفر بود که در مجموع ۵۲۸۴ نفر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha