• شنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401110100364
  • خبرنگار : 30188

کارت ویزیت و مزایای استفاده از آن

کارت ویزیت و مزایای استفاده از آن

از مهم‌ترین راه‌های تبلیغات می‌توان به کارت ویزیت اشاره کرد. مشاغل و کسب‌وکارها در هر مرحله‌ای که باشند باید از راه‌ بازاریابی و استفاده از روش‌های مختلف به تبلیغ بیزینس خود بپردازند.

به گزارش ایسنا به نقل از ایران طرح، امروزه افراد برای تبلیغ برند خود راه‌های دیجیتالی و جدیدی را امتحان می‌کنند اما کارت‌های قدیمی که در طرح و رنگ‌های زیبا برای معرفی کسب‌وکار استفاده می‌شد، هنوز هم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

اگر شما نیز قصد استفاده از آن را دارید بهتر است آشنایی کاملی با این کارت و مزایای آن پیدا کنید. برای آگاهی از این موضوع تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

چرا باید از کارت ویزیت استفاده کنیم؟

این کارت مربع یا مستطیلی شکل که معمولاً از کاغذ ساخته شده و روی آن اطلاعات مهمی مانند نام کسب‌وکار، لوگو و شماره تماس درج می‌شود از اهمیت بالایی در برندینگ و توسعه بیزینس شما دارد.

به‌طور کلی استفاده از کارت ویزیت با پیشرفت گرافیک و طراحی‌های زیبا رشد چشم‌گیری داشته است به‌گونه‌ای که هنوز هم روش‌های نوین نتوانسته‌اند جای آن را بگیرند.

جالب است بدانید این کارت در کشورهای پیشرفته‌ای مانند ژاپن و کره نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و این نشان‌دهنده اهمیت بالای آن‌ها در تبلیغات است.

مقرون به‌صرفه بودن

یکی از راه‌های کم‌هزینه در تبلیغات که استفاده از آن راحت بوده و نتیجه خوبی را برای کارفرما رقم می‌زند استفاده از کارت‌های ویزیت با طراحی مدرن و زیبا است.

راهی برای جذب مخاطب

با استفاده از این کارت مخاطب را به عضویت در شبکه‌های اجتماعی دعوت کنید. این کار تأثیر زیادی در افزایش مشتریان شما دارد؛ همچنین به بیزینس شما اعتبار بیشتری می‌بخشد.

توسعه روابط

فرض کنید به‌طور اتفاقی با فرد مهمی ملاقات کرده و در زمینه کسب‌وکار با یکدیگر به نتیجه‌ی خوبی می‌رسید. حال اگر به هر دلیلی نتوانستید شماره تماس وی را بگیرید هیچ راه ارتباطی باقی نمی‌ماند اما در صورت داشتن کارت، شما به هدف خود خواهید رسید و ارتباطتان ادامه می‌یابد و همچنین فرد مقابل نسبت به شما اعتماد بیشتری کسب می‌کند.

نکات مهم در طراحی کارت ویزیت

برای نتیجه‌گیری بهتر باید از طرح‌های خاص و خلاقانه استفاده شود؛ زیرا بازاریابی زمانی اتفاق می‌افتد که مخاطب در اولین نگاه به کارت تحت تأثیر قرار بگیرد.

همچنین بهتر است از رنگ‌های روان‌شناسی شده و هماهنگ با کسب‌وکار در طراحی کارت استفاده شود تا حس مناسب به افراد القاء شده و ماندگاری در ذهن وی صورت گیرد.

با پیاده‌سازی نکات گفته‌ شده و ارائه کارت بین مخاطبان و مشتریان، به دیده‌ شدن بیزینس و رشد کسب‌وکار خود کمک می‌کنید.

طرح کارت ویزیت

مشخصات یک کارت ویزیت خوب

علاوه‌بر زیبایی ظاهری و انتخاب رنگ مناسب برای بهتر دیده شدن و جذب مخاطب، لازم است اطلاعاتی که روی کارت درج می‌شود نیز کامل و مفید باشد.

  • درج لوگو: اگر کسب‌وکار تازه‌ای راه‌اندازی کرده‌اید و هنوز لوگوی مناسب را انتخاب نکردید همین الان دست به‌کار شوید. قدرتی که اشکال و حروف به برند شما می‌دهند بسیار شگفت‌انگیز است. این طرح باید حتماً روی کارت چاپ شود.
  • نام برند: شناسایی کسب‌وکار از طریق نام برند اتفاق می‌افتد. پس حتماً نام بیزینس خود را با فونت‌های زیبا روی کارت ثبت کنید.
  • معرفی کسب‌وکار: از آنجایی که کارت‌ها اندازه‌ی کوچکی دارند معرفی کسب‌وکار باید خیلی مختصر، جامع و مفید باشد. به‌گونه‌ای که مخاطب از حجم زیاد نوشته‌ها خسته نشود.
  • مشخصات تماس و راه‌های ارتباطی: شماره تماس مهم‌ترین و معتبرترین راه ارتباطی است که باعث ایجاد اعتماد می‌شود؛ همچنین بهتر است لینک‌ برخی صفحات و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی نیز روی کارت درج شود. در صورت حضوری بودن کسب‌وکار، درج آدرس روی کارت می‌تواند از موارد مثبت در ایجاد اعتماد باشد.

کارت ویزیت لایه باز

انواع کارت ویزیت از نظر شکل ظاهری

کارت‌های ویزیت را می‌توان در 2 نوع چاپ کرد که عبارتند از:

  • کارت مات: ظاهری شیک و مدرن داشته اما نسبت به آب آسیب‌پذیر است. زیر نور کاملاً خوانا بوده و قیمت بالاتری نسبت به کارت براق دارد.
  • کارت براق: در این کارت تصاویر وضوح بیشتری داشته و مناسب برای طرح‌های رنگی است. زیر نور خوانایی کمی ‌دارد.

مشاغلی که باید از کارت ویزیت استفاده کنند

می‌توان گفت تمامی کسب‌وکارها باید از این کارت‌های سودمند استفاده کنند تا در دنیای تبلیغات عقب نمانند. البته در طراحی کارت‌ها باید از طرحی استفاده شود که هم‌خوانی کاملی با کسب‌وکار داشته و تضاد ایجاد نکند. به‌عنوان مثال کارت ویزیت ابزار یراق که جزء مشاغل صنعتی است و نباید در آن از طرح‌های فانتری استفاده شود.

از دیگر نمونه‌هایی که می‌توان بررسی کرد کارت ویزیت کلیدسازی است. استفاده از طرح‌ کلید و قفل، همچنین انتخاب رنگی که بتواند برای مخاطب جذاب باشد کار مشکلی است که یک گرافیست حرفه‌ای باید از پس آن برآید.

مشاغلی مانند رستوران، فروشگاه، تولیدی‌ها و... همگی نیاز به تبلیغ از راه تهیه‌ی کارتی با مناسب‌ترین و جذاب‌ترین طرح دارند.

کارت ویزیت قفل و کلید

جمع‌بندی

کارت ویزیت یکی از راه‌های بازاریابی است که با وجود تنوع و پیشرفت تکنولوژی و تبلیغات هنوز هم در بین افراد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.

تفاوتی ندارد شما صاحب یک بیزینس بزرگ باشید یا کسب‌وکار تازه‌ای ایجاد کرده‌اید در هر صورت برای اعتبار بخشیدن به شغل و حرفه‌ خود بهتر است از کارت‌های ویزیت استفاده کنید.

این کارت نسبت به سایر راه‌های تبلیغاتی مقرون‌ به‌صرفه‌تر بوده و کمک می‌کند تا افراد روابط خود را توسعه دهند؛ البته نتیجه‌بخشی کارت در صورتی اتفاق می‌افتد که برای طراحی از طرح‌های خلاقانه و رنگ متناسب با کسب‌وکار استفاده شود.

 برای طراحی اصولی یک کارت درج اطلاعاتی مانند لوگو، نام برند، معرفی کسب‌وکار و اطلاعات تماس ضروری است؛ در غیر این صورت احتمال نتیجه‌گیری کاهش می‌یابد.

مجموعه‌های زیادی به کمک گرافیست‌های حرفه‌ای طرح‌ زیبا و جذاب برای انواع مشاغل ایجاد می‌کنند که با کمک آن‌ها می‌توانید کسب‌وکار خود را معرفی و تبلیغ کنید.

ایران طرح، سایتی است که می‌توانید در آن به دانلود طرح مورد علاقه خود بپردازید چرا که با فراهم آوردن کارت‌های ویزیت متناسب با شغل‌های گوناگون آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می‌باشد. 

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha