• شنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۷:۱۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401110100660
  • منبع : بازار

هزینه بیمه پستی در سال 1401

هزینه بیمه پستی در سال 1401

بدون شک امروزه استفاده از بیمه کالاهای پستی را بیشتر از همیشه در فروشگاه‌های آفلاین و آنلاین شاهد هستیم. این خدمت به منظور اطمینان از سالم رسیدن مرسولات انجام می‌شود. در ادامه این نوشته قصد داریم به شرح بیمه کالاهای پستی بپردازیم.

به گزارش ایسنا به نقل از بیمه دات کام، اگر به خرید آنلاین علاقه دارید و بسته‌های زیادی را دریافت یا ارسال می‌کنید، احتمالاً اصطلاح بیمه کالاهای پستی به گوش شما خورده است. ممکن است سؤالاتی مانند بیمه مرسولات پستی چیست؟ چرا باید کالاهای پستی را بیمه کرد؟ هزینه بیمه مرسولات پستی چقدر است؟ در ذهن شما ایجاد شده باشد.

این روزها که خریدهای آنلاین افزایش یافته، خدمات پستی نقش پررنگ‌تری در زندگی افراد ایفا می‌کند؛ بسیاری از افراد پس از شیوع کرونا در ایران، به جای مراجعه به فروشگاه‌ها و خریدهای حضوری، ترجیح می‌دهند که ابزارهای مورد نیاز خود را در اینترنت جست‌وجو کرده و پس از یافتن فروشگاه مورد نظر خود، سفارش اینترنتی می‌دهند؛ در این شرایط فارغ از اهمیت اطمینان به فروشگاه و اصالت محصول، نحوه حمل و نقل کالاها از اهمیت زیادی برخوردار است؛ در عین حال افراد زیادی از بیمه مرسولات پستی و اهمیت بیمه کردن کالاهای پستی اطلاعی ندارند. عدم اطلاع افراد از وجود بیمه پستی موجب شده در مواقع لازم نتوانند از این موضوع بهره مناسب را ببرند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی در این رابطه به دست آورید.

تعریف بیمه کالاهای پستی

همانطور که گفتیم روزانه بسته‌های پستی زیادی در سراسر کشور حمل و نقل می‌شود. حجم زیاد کالاهای پستی و مشکلاتی که هنگام جابه‌جایی آن‌ها پیش می‌آید، موجب گردیده شرکت‌های پستی به دنبال راهکار دیگری برای خدمات‌رسانی بهتر به مشتریان خود باشند. بیمه کالاهای پستی و خدمات آن، راه‌حلی است که به محافظت از کالاهای پستی در سیستم لجستیک پست می‌پردازد.

هزینه بیمه پستی در سال 1401

خدمات بیمه کالاهای پستی برای حفظ ارزش مرسوله

کاربرد بیمه کالاهای پستی

بیمه در واقع خدمتی است که با پرداخت یک هزینه مشخص تحت عنوان حق بیمه، در صورت بروز مشکلات، خسارت وارد شده به شما را تا سقف تعیین شده در قرارداد بیمه‌نامه، پرداخت می‌کند. اهمیت جبران خسارت و آینده‌نگری موجب شده که شرکت‌های بیمه، پوشش‌های مختلفی را برای موارد گوناگون در زندگی روزمره در نظر بگیرند.

بیمه پستی در واقع برای مراقبت بیشتر از کالاهای پستی است و هزینه آن با توجه به نوع مرسوله، متفاوت است. بیمه کالاهای پستی این اطمینان را به فرستنده و گیرنده می‌دهد که اگر محموله بیمه‌شـده در حین ارسال دچار آسیب شود یا مفقود گردد، شرکت مربوطه موظف به تأمین خسارت و پرداخت مبلغی معادل ارزش آن است؛ لازم به ذکر است که برخی از کالاها تحت پوشش بیمه پستی قرار نمی‌گیرند.

بیمه کالاهای پستی و مرسولات

هزینه بیمه پستی در سال 1401

مرسولات تحت پوشش بیمه کالاهای پستی

کالاهای تحت پوشش بیمه پستی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • مرسوله‌های پست پیشتاز
  • اشیاء ارزشمند و گران‌بها (اگر اشیاء ارزشمندی دارید که برایتان ارزشمند است، می‌توانید از بیمه اموال استفاده کنید.)
  • بسته‌های سفارشی حاوی پول نقد، اوراق بهادار و اسناد
  • شرایط استفاده از بیمه کالاهای پستی
  • شرایط شرکت‌های پستی برای استفاده از بیمه پستی به شرح زیر است؛ در این موارد شرکت پست مسئولیتی را نمی‌پذیرد:
  • مرسولات سفارشی مفقودی، سرقت‌شده یا آسیب‌دیده
  • برگشت یک مرسوله که علت توزیع نشدن آن مشخص نباشد.
  • گم شدن مرسولات پستی در صورتی که گواهی تحویل آن موجود باشد.

دقت داشته باشید که شرکت‌های پستی در رابطه با مواردی که در قرارداد پستی جهانی ذکر نشده، هیچ مسئولیتی را نمی‌پذیرند و همچنین به‌خاطر داشته باشید که وقتی گم شدن، سرقت یا آسیب‌دیدگی کامل مرسولات پستی سفارشی، امانات و مرسولات بیمه شده در اثر وقوع حوادث غیرمترقبه باشد که تحت پوشش بیمه کالاهای پستی نیستند، فرستنده می‌تواند هزینه‌های پرداختی را دریافت کند که این موضوع شامل هزینه بیمه پستی نمی‌شود.

هزینه بیمه پستی چگونه محاسبه می‌شود؟

بر اساس آخرین مصوبات و گزارش دفتر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت ملی پست، با افزایش خریدهای آنلاین، خدمات پستی نقش حیاتی‌تری را در زندگی افراد ایفا می‌کننـد. به‌ همین دلیل بیمه مرسولات پستی، یک بیمه اجباری محسوب می‌شود؛ همان‌طور که گفتیم، حق بیمه برای کالاهای گوناگون با هم تفاوت دارد. هزینه بیمه کالاهای پستی براساس ارزش کالا در همان روز تعیین می‌شود.

بیمه دیگری با عنوان بیمه اظهار شده، وجود دارد که این بیمه با توجه به ارزش محتوای مرسوله تا سقف ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود. متناسب با قرارداد، به ازای هر یک میلیون تومان حق بیمه، ۲ هزار تومان باید پرداخت شود؛ یعنی سقف این بیمه تا ۲۰ میلیون تومان، حق بیمه ۴۰ هزار تومانی دارد.

چرا خرید بیمه کالاهای پستی مهم است؟

بیمه یکی از مسائلی است که در همه زندگی ما می‌تواند نقش مهمی داشته باشد. بیمه کالاهای پستی هم یکی از انواع بیمه‌هایی است که به جبران خسارت در صورت بروز مشکلات مشخصی می‌پردازد. در جوامع امروزی بخش زیادی از خریدها و ارسال کالاها به صورت آنلاین و از طریق خدمات پستی انجام می‌شود. در موارد زیادی کالای ارسالی ارزشمند یا حساس است، به همین دلیل شرکت‌های پستی برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود، با دریافت بیمه کالاهای پستی، به فرستندگان و گیرندگان مرسولات پستی، این اطمینان را می‌دهند که در صورت بروز حوادثی که در بیمه‌نامه درج شده است، خسارت کالا را با توجه به ارزش درج شده در بیمه‌نامه پرداخت می‌کنند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اخبار بیمه و موضوعات بیمه‌ای به مجله بیمه دات کام (https://bimeh.com/mag /  ) مراجعه نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha