• شنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۹:۴۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401110100748
  • خبرنگار : 50534

رئیس ایالت خیبر پختونخواه پاکستان عنوان کرد

تشکیل شورای مشترک بانوان کارآفرین ایران و پاکستان

تشکیل شورای مشترک بانوان کارآفرین ایران و پاکستان

ایسنا/زنجان رئیس ایالت خیبر پختونخواه پاکستان گفت: در راستای توانمندسازی بانوان و توسعه تعاملات بین ایران و پاکستان، تلاش خواهیم کرد شورای بانوان کارآفرین دو کشور تشکیل شود.

آذرا جمشید، عصر امروز (یکم بهمن‌ماه) در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان، اظهار کرد: اتاق بازرگانی خیبر پختونخواه در سال ۲۰۱۰ تأسیس شد و در این ۱۳ سال کارهای متعددی در آن انجام شده و یک هزار خانم در آن کد اقتصادی ثبت شده داشته و در بخش‌های مختلف اقتصادی و تجاری فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه در این اتاق، اعتماد به نفس بانوان را بالا بردیم، ابراز کرد: اتاق بازرگانی زنان خیبر پختونخواه یکی از بهترین اتاق‌های پاکستان است که جهانی‌سازی و ارتباطات فاصله‌ها را کاهش داده و زمینه توسعه و پیشرفت بیشتری را فراهم کرده است.

جمشید خاطرنشان کرد: پاکستان کشوری است که منابع و فرصت‌های زیادی و دارد و من از کشوری آمده‌ام که زنانش ثابت کرده‌اند در انجام امور مختلف موفق هستند و در کارها پیشرفت کرده و قدرت یافته‌اند که در این زمینه اتاق نقش موثری داشته است.

وی با اشاره به اینکه در این ایالت ۵۲ درصد نقش‌های اجتماعی برعهده بانوان است، تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد بانوان چقدر می‌توانند به دولت‌مردان کمک کنند و نقش آموزش در پیشرفت جامعه بسیار مهم است.

رئیس اتاق بازرگانی پیشاور پاکستان عنوان کرد: ایالت خیبر پختونخواه مثل معدن طلا است و در بخش معادن نیروی کار در داخل و خارج نقش موثری دارند.

وی با اشاره به اینکه هیچ کشوری به قله‌های پیشرفت نمی‌رسد، مگر اینکه زنان در کنار مردان حضور داشته باشند، تأکید کرد: باید از زنان محافظت شود تا بتوانند پیشرفت کنند؛ کار، آزادی و نقش‌های اجتماعی از حقوق آنان است.

جمشید تصریح کرد: برای کسب منفعت باید درک درستی از یکدیگر داشته باشیم. در این بین اهمیت آموزش و تجارت در توانمندسازی بانوان مشخص است و برای این منظور بهتر است در بخش‌های مختلف با یکدیگر به طور مرتب ارتباط داشته باشیم، یکدیگر را به نمایشگاه‌های بین‌المللی دعوت و در کنفرانس‌ها شرکت کنیم.

وی پیشنهاد تشکیل شورایی از زنان کارآفرین ایران و پاکستان را مطرح کرد و گفت: از این طریق می‌توانیم اتاق مشترک بانوان ایران و پاکستان را داشته باشیم.

رئیس ایالت خیبر پختونخواه پاکستان با اشاره به اینکه قرن ۲۱ دوره تاریخ بشری بوده و دانش معادل زندگی است، بیان کرد: هیچ کشوری نمی‌تواند پیشرفت کند مگر اینکه بانوان پیشرفت کنند؛ چرا که قوی‌ترین قدرت، قدرت زن است.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان یک زن دیدگاه من در مورد همه زنان کارآفرین این است که به خدا اعتقاد داشته باشند چرا که هر اندازه این اعتقاد بیشتر باشد، بخشنده‌تر خواهند بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha