• یکشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۲:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401110100836
  • خبرنگار : 50088

فرماندار چناران خبر داد

اجرای طرح تحول روستایی با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال در چناران

 اجرای طرح تحول روستایی با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال در چناران

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار چناران از اجرای طرح تحول روستایی با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

محسن مه‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در قالب اجرای طرح تحول روستایی با رویکرد اجرای طرح‌های جهادی و مشارکت محور مردمی در مجموع دو طرح عمرانی با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال با مشارکت مستقیم مردم آغاز و در دست اجرا است.

وی اظهار کرد: عملیات اجرایی لوله‌گذاری و انتقال آب کشاورزی روستاهای امیرآباد و هلال با اعتبار ٢۵ میلیارد ریال از ۱۸ دی‌ماه در این شهرستان آغاز شد.

فرماندار چناران در تشریح دو طرح عمرانی تحول روستایی در چناران افزود: در مرحله اول اجرای این طرح عملیات اجرایی طرح احداث ۱۳۰۰ متر مربع دیوار ساحلی رودخانه اخلمد در محدوده مجاور با روستای اخلمد سفلی با اعتبار ۴٠ میلیارد ریال آغاز شد که تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. طرح دوم هم از ۱۸ دی‌ماه در روستاهای امیرآباد و هلال با اعتبار ٢۵ میلیارد آغاز شده است.

مه‌آبادی بیان کرد: اجرای طرح تحول روستایی در چناران با مشارکت مردم روستاهای مذکور در قالب طرح‌های جهادی با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال آغاز شده است.

وی با اشاره به اجرای خط انتقال لوله آب کشاورزی در روستاهای امیرآباد و هلال مطرح کرد: اجرای این طرح به طول ١٠ کیلومتر با اعتبار ٢۵ میلیارد ریال با حمایت دولت از طریق بنیاد برکت در طرح آسمان عملیاتی و در اختیار کشاورزان روستاهای فوق قرار گرفته است.

مه‌آبادی مهمترین هدف از اجرای این دو طرح را ایجاد اشتغال و محرومیت‌زدایی در مناطق روستایی دانست و گفت: عدالت محوری در تخصیص منابع و امکانات، اجرای توسعه متوازن، حفاظت از منابع آب و بهره‌برداری کیفی و بهینه از آن، افزایش راندمان تولید با استفاده حداقلی از منابع آب، ایجاد امنیت غذایی، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر و زمینه‌سازی برای ایجاد زمینه مهاجرت معکوس به روستا و ایجاد شرایط پایدار و توسعه کشاورزی با رویکرد تقویت کشاورزی نوین و اقتصادی از دیگر اهداف این طرح روستایی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با اجرای این دو طرح در چناران زمینه اشتغال برای ٣٠ نفر به صورت مستقیم و ٢۴٠ نفر غیرمستقیم اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

نماینده عالی دولت در این شهرستان اعلام کرد: با اجرای طرح تحول روستایی در چناران از مجموع ٣٠٠ هکتار اراضی کشاورزی این مناطق، حدود یک سوم معادل ٩٠ هکتار آن تحت پوشش اجرای این طرح خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha