• یکشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۰:۰۵
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1401110200830
  • خبرنگار : 71653

مرور اخبار جشنواره تجسمی فجر در آستانه نشست

مرور اخبار جشنواره تجسمی فجر در آستانه نشست
عکس آرشیوی است/چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

نشست خبری پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر، دوشنبه سوم بهمن‌ماه ۱۴۰۱، در حالی برگزار می‌شود که ۶ روز پیش، فرصت ارسال آثار به این جشنواره به پایان رسید.

ایسنا پیش از آغاز نشست با هدف مرور آنچه درباره جشنواره تجسمی فجر تاکنون به صورت رسمی در رسانه ها مخابره شده است، به اختصار به محورهای زیر اشاره دارد:

ـ پانزدهمین «جشنواره تجسمی فجر» از هفتم تا ۲۸ بهمن‌ماه امسال در بخش نمایشگاهی برگزار می‌شود. همچنین تاریخ پنجم اسفند ماه نیز به اختتامیه این دوره از جشنواره اختصاص دارد.

ـ نشست خبری این جشنواره دوشنبه ـ سوم بهمن‌ماه ـ ساعت ۱۰:۳۰ صبح در ساختمان اداره کل دفتر موسیقی برگزار می‌شود.

ـ روند آماده‌سازی نمایشگاه نیز از دو روز پیش (۳۰ دی‌ماه) با حضور عبدالرضا سهرابی (مدیرکل هنرهای تجسمی) آغاز شده است و شامل هنرهای تصویرسازی، حجم (مجسمه، سرامیک، چیدمان)، خوشنویسی، طراحی گرافیک، عکاسی، کارتون و کاریکاتور، نقاشی و نگارگری می‌شود.

مرور اخبار جشنواره تجسمی فجر در آستانه نشست امروز
آماده سازی نمایشگاه جشنواره هنرهای تجسمی فجر

ـ این جشنواره هنری با نمایش آثار منتخب هنرمندان در بخش‌ طوبای زرین (رقابتی)، بخش ویژه با موضوع قله‌ها (رقابتی) و بخش تجسم هنر ویژه‌ی استان‌ها (غیر رقابتی) برگزار می‌شود.

ـ موضوع جشنواره پانزدهم آزاد بوده است و در رشته‌های تصویرسازی، خوشنویسی، عکاسی، کارتون و کاریکاتور، طراحی گرافیک، حجم (مجسمه، سـرامیک، چیدمان) نقاشی و نگارگری آثار ارزیابی شده است.  

ـ سیدعباس میرهاشمی، دبیر پانزدهمین دوره‌ی این جشنواره در گفت‌وگویی با خبرنگار ایسنا درباره‌ی کیفیت آثار ارسال شده به این دوره، گفته است: «برخی از رشته‌ها خیلی جهش خوبی دارند و از کیفیت خوبی برخوردارند.»

ـ همچنین بیشترین استقبال برای حضور در جشنواره از طرف نقاشان بوده است و در رتبه دوم گرافیک و در رتبه سوم نیز رشته‌ی عکاسی قرار می گیرد.

ـ رویکرد جشنواره پانزدهم مبتنی‌ بر هنر خلاق، وحدت‌بخش، امیدآفرین و هویت‌مند در قالب هنر متعالی برای مردم است،

ـ مهلت ارسال آثار به پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر به دلیل شرایط آب و هوایی کشور تا روز دوشنبه ـ ۲۶ دی‌ماه ـ ۱۴۰۱ اعلام شد که البته این مدت‌زمان نیز پیش‌تر تمدید شده بود.

مرور اخبار جشنواره تجسمی فجر در آستانه نشست امروز

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha