• یکشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401110200995
  • خبرنگار : 50214

سردار جوکار:

اقدام پارلمان اروپا نابخردانه و دنباله روی از شیطان بزرگ است

اقدام پارلمان اروپا نابخردانه و دنباله روی از شیطان بزرگ است

ایسنا/یزد رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در واکنش به اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران، گفت: این اقدام پارلمان اروپا نابخردانه و دنباله روی از شیطان بزرگ است و قطعاً مجلس شورای اسلامی به این موضوع پرداخته و پاسخ متقابل و مناسبی داده خواهد شد.

«محمد صالح جوکار» با صدور پیامی ضمن محکومیت اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: اقدام پارلمان اروپا در وهله اول بیانگر آن است که اتحادیه اروپا دارای عقلانیت کافی نسبت به پروتکل‌های جاری و قواعد و حقوق بین الملل نیست. اگر این باب شود که هر کشوری ارتش یا نیروهای مسلح کشور دیگری را تروریست قلمداد کند؛ نخستین تروریست‌هایی که می‌توان نام برد کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس هستند که سالیان سال خون ملت‌های دیگر را ریختند و آن‌ها را استعمار و استثمار کرده و منابع آن‌ها را غارت کردند.

وی افزود: گذشته این کشورها بسیار سیاه است، در جنایات هیتلر و جنگ‌هایی که اروپایی‌ها به راه انداختند بیش از ۸۰ میلیون نفر کشته شده‌اند، اکنون سوال اینست که با این تفاسیر تروریست چه کسی است؟

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس خاطرنشان کرد: آیا این‌ها شناسنامه خود را گم کرده اند و به دنبال این هستند که بحث‌های حقوق بشری به شکل ایده آل آنها و بر اساس اهداف و نیاتشان دنبال شود؟ آن‌ها به دنبال بهره برداری سیاسی مسائل و رویدادهای مختلف به نفع خودشان هستند، اما حافظه تاریخیِ مردم ستم‌دیده‌ی منطقه غرب آسیا مجاهدت‌های مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌ ویژه نیروی قدس و با فرماندهی مرد میدان عمل شهید حاج قاسم سلیمانی را از یاد نخواهند برد، بی‌تردید اگر جانفشانی پاسداران انقلاب اسلامی و دلیرمردان مدافع حرم نبود داعش، این آتش افروخته شده و سرطان دست ساخته آمریکایی در منطقه، دامنگیر اروپایی‌ها می‌شد و امنیتی که امروز در اروپا حاکم است از بین می‌رفت.

وی  این اقدام پارلمان اروپا نابخردانه و دنباله روی از شیطان بزرگ خواند و افزود: قطعاً مجلس شورای اسلامی به این موضوع پرداخته و پاسخ متقابل و مناسبی داده خواهد شد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی باید قاطعانه و با جدیّت اقدامات متقابلی را در راستای اقدام زشت و شنیع پارلمان اروپا که برخلاف تمامی معاهدات و موازین بین‌المللی است انجام داده و متقابلاً ارتش جنایتکار این کشورها مورد تحریم قرار گیرند، همچنین در حوزه سیاست خارجی یقیناً مواضع باید کاملاً شفاف و روشن باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دفتر این نماینده مجلس، جوکار در پایان این پیام یادآور شد: شایسته است از مردم عزیز کشورمان که به صورت خودجوش نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند کمال تشکر و سپاس را داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha