• یکشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401110201073
  • خبرنگار : 50491

رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان خبر داد؛

پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به کمباین‌داران گلستان

پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به کمباین‌داران گلستان

ایسنا/گلستان رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان از پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی ارزان‌قیمت به کمباین‌داران استان خبر داد و گفت: متأسفانه تاکنون استقبال برای دریافت این تسهیلات ضعیف بود.

مریم برزنونی در گفتگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به برنامه‌های توسعه مکانیزاسیون برای خرید اداوت دنبال بند اظهار کرد: برای پرداخت تسهیلات به‌منظور خرید انواع ادوات دنباله‌بند و انواع تراکتور به‌جز شرکت تراکتورسازی و تراکتورهای سنگین وارداتی هیچ مشکلی در استان گلستان نداریم.

وی ادامه داد: کشاورزان متقاضی برای دریافت تسهیلات این حوزه به واحد مکانیزاسیون جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه مراجعه کنند تا از تسهیلات مربوط به این حوزه بهره‌مند شوند، اعطای تسهیلات برای خرید ادوات دنباله‌بند نیز از طریق دو بانک ملی و کشاورزی انجام خواهد شد.

رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اجرای طرح پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت برای بازسازی کمباین‌ها در گلستان، توضیح داد: در حوزه جهش تولید در دیمزارها طرحی تحت عنوان بازسازی برای خرید قطعات کمباین در گلستان پیگیری شده است، این طرح برای نخستین بار به‌طور پایلوت در گلستان اجرا شده و در نتیجه درخواست‌ها و پیگیری‌های زیاد ما تسهیلان ارزان قیمت ۱۰۰ میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بانک ملی تخصیص پیدا کرد.

فعالیت یک‌ششم کمباین‌های کشور در گلستان

برزنونی با تأکید بر اینکه متأسفانه کمباین داران گلستانی از طرح اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی کمباین‌ها  استقبال نکردند و این مسئله برای ما ناراحت‌کننده بود، گفت: در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت فزاینده‌ای که در بخش فلزات و غیره اتفاق افتاده شرکت کمباین سازی براساس تفاهم‌نامه و قرارداد منعقدشده با وزارت جهاد کشاورزی به مدت سه ماه است که هیچ‌گونه افزایش قیمتی در بخش قطعات نداشته است.

وی با اشاره به اینکه حدود سه هزار کمباین معادل یک‌ششم کمباین‌های کشور در استان گلستان فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: استان گلستان ۱۴ استان کشور را پوشش می‌دهد، درواقع اگر کمباین گلستان ایرادی داشته باشد اثر منفی آن را کشاورز خراسانی، البرزی، خوزستانی و غیره نیز احساس می‌کند.

رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۶۰۰ دستگاه کمباین به استان خوزستان ارسال شد، یادآور شد: از همین تریبون از همه کمباین داران استان گلستان تقاضا می‌کنم با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان خود از تسهیلات مربوط به خرید قطعات بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha