• یکشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401110201141
  • خبرنگار : 50130

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان:

۳۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به دادگستری کردستان به صلح و سازش ختم شده است

۳۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به دادگستری کردستان به صلح و سازش ختم شده است

ایسنا/کردستان معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کردستان از سازش ۳۷ درصد پرونده‌های ارجاعی استان طی ۱۰ ماهه اول سال جاری خبرداد.

بهادر اسدی، امروز یکشنبه (۲بهمن ماه) در نشست خبری با خبرنگاران استان با بیان اینکه صلح و سازش از سیاست های اصلی دستگاه قضایی است اظهار کرد: ترویج این فرهنگ با ایجاد حس برادری در جامعه، موجب کاهش جمعیت کیفری در زندان و ترویج صلح و برادری و احقاق حق در جامعه می شود.

وی افزود: بهره‌گیری از ظرفیت‌های جامعه با هدف پادرمیانی ریش سفیدان در دستور کار این معاونت قرارداد.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کردستان، بیان کرد: امسال در ۱۰ ماهه اول، ۸۶ هزار و ۹۶۶ پرونده به شورای حل اختلاف استان ارجاع شده که از این تعداد ۸۶ هزار و ۴۱۲ پرونده مختومه شده است‌.

وی ادامه داد: طی مدت یاد شده ۱۱ هزار و ۳۹۷ پرونده به اجرای احکام ارجاع شده، ۱۲ هزار پرونده مختومه شده و ۲۰ هزار و ۵۰۰ پرونده نیز سازش شده است.

اسدی از سازش ۳۷ درصد پرونده‌های ارجاعی استان طی ۱۰ ماهه اول سال جاری خبرداد و گفت:۲۰۰۰ پرونده به صلح یاران ارجاع داده شده است.

وی افزود: ۴۹ پرونده آماده قصاص داریم که از این تعداد ۵پرونده توسط صلح یاران سازش شده است.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کردستان، با اعلام اینکه، صلح یاران در تمامی روستاها و مساجد استان راه اندازی می شود، بیان کرد: برای هر اختلاف خانوادگی ۱۲ پرونده تشکیل می شود.

وی تشکیل هیات های صلح در جامعه  را از اولویت‌های معاونت پیشگیری از جرم ذکر و عنوان کرد: از اول سال تا کنون ۱۵۰۰نفر صلح یار در استان جذب شده که حدود ۲۰۰۰ پرونده به این افراد ارجاع داده شده است.

در ادامه این جلسه رضا اعظمی، معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم استان کردستان اظهار کرد: در راستای کاهش جرم در جامعه برنامه‌هایی را در دست اقدام دارد که با کمک سایر ارگانها این اقدامات را اجرا می کند.
وی از اجرای ۲۷برنامه در این معاونت خبر داد و  افزود: استان کردستان به نسبت زمان مورد نظر برای اجرای برنامه ها، از استان های موفق کشور است.

معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم استان کردستان، با اشاره به اینکه در این معاونت ۷ حوزه مشغول به فعالیت هستند بیان کرد: در حوزه اعتیاد راه اندازی کمپ ماده ۱۶ ، برگزاری ۴ دوره برای کمپ ترک اعتیاد، برگزاری دوره فرزندان آفتاب برای سربازان وظیفه، تولید محتوا در حوزه اعتیاد، نصب بنر و برگزاری کارگاه آموزشی در خصوص پیشگیری از خشونت، پیشگیری از خشونت در کودکان، شناسایی و رفع آسیب های کودکان کار، راه اندازی مراکز پیش از طلاق در استان، از جمله برنامه‌های این معاونت است.

وی ادامه داد: فعالیت مصلحین و حکمین قرآنی از دیگر برنامه‌های حوزه زنان و کودکان است که به کمک سازمان های مردم نهاد و بر اساس رضایت مندی طرفین به پرونده‌های طلاق ورود کرده که تا کنون ۲۷درصد این پرونده ها به سازش رسیده است.

اعظمی عنوان کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی برای زوجین در شرف طلاق با هدف آشنایی با آسیب‌های بعد از طلاق و نحوه برخورد با کودکان طلاق، راه اندازی مراکز مهر در سراسر استان، عملیاتی کردن دادگاه اطفال، از جمله برنامه‌های حوزه زنان و کودکان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha