• یکشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401110201147
  • خبرنگار : 50037

نیمی از آرایشگران زنانه اسدآباد سرپرست خانوار هستند

نیمی از آرایشگران زنانه اسدآباد سرپرست خانوار هستند

ایسنا/همدان رئیس اتحادیه صنف آرایشگران زنانه اسدآباد گفت: شهرستان اسدآباد دارای ۱۷۲ واحد آرایشگاه زنانه بوده که صاحبان نیمی از این آرایشگاه ها سرپرست خانوار هستند و می‌طلبد دولت حمایت و توجه ویژه‌ای از نظر بیمه و ارائه تسهیلات به این قشر آسیب پذیر جامعه داشته باشد.

شهین باقری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: علاوه بر این، ۶۹ واحد مغازه نیز در زمینه عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی در سطح شهرستان فعالیت می کنند که نظارت‌های لازم به صورت مرتب از سوی اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، اتحادیه آرایشگران و اماکن در رابطه با آرایشگاه‌های زنانه و مغازه‌های آرایشی و بهداشتی انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه رفع موانع بیمه صنف آرایشگاه‌های زنانه تاحدود زیادی می‌تواند مشکلات این قشر را مرتفع کند، افزود: آرایشگران زنانه با نهایت دقت و توجه به اصول بهداشتی همواره خود را در مقابل مشتریان خود مسئول می دانند چراکه اشاعه هر بیماری در هر مکان و توسط هر فردی به کل جامعه زیان می رساند.

باقری تصریح کرد: به تمامی واحدهایی که تحت نظارت اتحادیه آرایشگران فعال هستند، به طرق مختلف از جمله بخشنامه، پیامک و فضای مجازی اعلام کرده‌ایم که تمامی موارد و الزامات مورد توصیه وزارت بهداشت و دستگاه های ذیربط را به طور جدی رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی از آرایشگاه های زنانه اسدآباد به طور منظم و مداوم انجام می‌گیرد و در بازرسی‌ها مواردی که باید به آرایشگران  تذکر داده شود، حتماً مدنظر خواهد بود.

باقری ادامه داد: نحوه فعالیت آرایشگاه های زنانه به این شکل است که فعالیت آنها در رسته یک، دو، سه و ممتاز تعریف می‌شود و بر همین اساس نحوه خدمات متفاوت خواهد بود.

وی یادآور شد: در رابطه با کسانی که می خواهند در این صنف فعالیت کنند توصیه می‌شود حتماً به صورت قانونی فعالیت داشته باشند تا در ادامه کار دچار مشکل نشوند به همین علت قبل از اقدام به فعالیت از طریق اتحادیه آرایشگران زنانه اقدام به جواز کسب کنند.

باقری با اشاره به هزینه‌های دریافتی از مشتریان در آرایشگاه‌ها براساس نرخ‌ مصوب بیان کرد: همه آرایشگاه‌ها موظف هستند براساس نرخ مصوب از مشتریان هزینه دریافت کنند.

وی در پایان گفت: در صورت بروز هر گونه تخلف از سوی آرایشگران مبنی بر دریافت هزینه بیش از نرخ مصوب، مشتریان می‌توانند نسبت به تخلف موردنظر اعتراض کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha