• یکشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401110201157
  • خبرنگار : 71560

موافق کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱

میرتاج‌الدینی: افزایش سن بازنشستگی از نقاط قوت لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ است

میرتاج‌الدینی: افزایش سن بازنشستگی از نقاط قوت لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ است

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزایش سن بازنشستگی و توجه به معیشت مردم را از نقاط قوت لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ قلمداد کرد.

به گزارش ایسنا، سید محمد رضا میرتاج‌الدینی در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ بیان کرد: در لایحه بودجه سال آتی اعتبارات دستگاه‌ها همراه با برنامه آنها در جداول مطرح شده است. توجه به معیشت مردم از دیگر نقاط قوت این لایحه است. رئیس جمهور تاکید داشتند یارانه‌های نقدی که در سال جاری هفت برابر شده در سال آینده نیز ادامه‌دار خواهد بود البته نیازمند یک گام مکمل نیز در این حوزه هستیم که دولت کار خود را شروع کرده و مجلس شورای اسلامی هم باید کار را کامل کند. با یارانه ارائه شده مردم باید بتوانند حدود ۱۲ قلم از کالاهای ضروری خود را خریداری کنند. از یک سو دستگاه‌ها باید تخفیف ویژه دهند و از سوی دیگر باید سازوکاری اندیشیده شود که کالاهای ضروری برای یک سال قیمت ثابتی داشته باشند. این دو موضوع را در کمیسیون تلفیق دنبال خواهیم کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: از سویی دیگر دولت در لایحه بودجه سال آتی به صندوق‌های بازنشستگی حدود ۳۲۰ همت کمک کرده و سن بازنشستگی را دو سال افزایش داده است. میانگین سن بازنشستگی در کشور ما حدود ۵۱ سال است در حالی که در سایر کشورها این عدد حدود ۶۰ می‌باشد. از نظر بنده جا دارد سن بازنشستگی تا پنج سال افزایش یابد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون در صندوق‌های بازنشستگی هفت نفر بازنشسته است و یک نفر شاغل است در حالی که براساس استاندارد این سیستم باید برعکس باشد. دولت برای حمایت از بازار سرمایه در بودجه سال آینده گام برداشته و این از نقاط قوت این لایحه است. کاهش اوراق مالی در بودجه سال ۱۴۰۲ از دیگر نقاط قوت این لایحه می‌باشد. انتشار اوراق مالی به معنای استقراض از منابع ملی است. دولت قبل در پایان کار خود ۵۳۰ همت بدهی روی اوراق مالی برای دولت جدید برجای گذاشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۱:۴۴

آیا از مردم هم درباره افزایش سن بازنشستگی نظر خواستید اکثریت مردم با توجه به بیکاری گسترده جوانان مخالف افزایش سن بازنشستگی هستند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۲:۰۳

اتفاقا حاج آقا الان در پاریس به خاطر همین افزایش سن بازنشستگی اعتصاب و اعتراض و تظاهرات است.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۱۱:۲۹

لطفان کار را به کاردان بدهید و امید به زندگی در ایران 60 سال هم نیست بگذار 10 سال باقی مانده عمرمان را به خوشی سپری کنیم و از جوانان تحصیل کرده ی بیشمار کشور که نیروی فعال هستند استفاده کنید !!!!

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۱۹:۱۶

حاج اقا از مشکلات کار گران خبر نداره این حرف زده و خودش هم کار سخت نکرده .کار گران 30 سال کار کنند بخاطر چندرقاز حقوق .اخر باز نشستگی همه فرسوده و مریض اند چطور میتونن اینهمه کار کنند

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۰ ۱۵:۲۷

بی‌زحمت شما ازطرف شاغلان تصمیم نگیرین.واقعا حالا پرسنل توان کار بیش از بیست سال را ندارن.چه برسد به سی سال وبیشتر