• یکشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401110201180
  • منبع : نمایندگی مازندران

رئیس کل دادگستری مازندران:

کنترل مجرمان سابقه‌دار و اعمال مجازات متناسب درکاهش جرائم موثراست

کنترل مجرمان سابقه‌دار و اعمال مجازات متناسب درکاهش جرائم موثراست

ایسنا/مازندران رئیس کل دادگستری مازندران در خصوص کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار، گفت: باید ازهمه ابزار و فرصت‌ها برای کنترل مجرمان سابقه‌دار وحرفه‌ای استفاده کرد و با اعمال مجازات متناسب، هزینه ارتکاب جرم را برای مجرمان افزایش داد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت الاسلام والمسلمین اکبری صبح امروز در دومین جلسه ستاد استانی کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار؛ توجه به سوابق مجرمانه افراد در زمان رسیدگی به پرونده را مورد تاکید قرارداد و اظهار کرد: تناسب جرم و مجازات باید درهمه سطوح مورد توجه قرار گیرد تا افراد سابقه‌دار  وحرفه‌ای نسبت به تکرار جرم خود انگیزه‌ای نداشته باشند هرچه هزینه ارتکاب جرم سنگین‌تر باشد تکرار جرم مشابه کاهش خواهد یافت .

وی افزود: دراعطای مرخصی به مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار باید با توجه به دستورالعمل اخیر دادستانی کل کشورممنوعیت یا محدودیت‌ها رعایت و مرخصی‌ها با نهایت دقت و توجه به سوابق در نظر گرفته و به گونه‌ای نباشد که برای مجرم جنبه تشویقی و برای مردم دردسر آفرین و مخل امنیت شود.

رئیس ستاد استانی کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌داراستان، تصریح کرد: هرگونه نادرستی اطلاعات در سازمان‌ها تخلف است و باید هماهنگی لازم درخصوص آمار مجرمان حرفه‌ای استان صورت گیرد و برای حفظ امنیت وآسایش مردم تا جایی که ممکن است از اعطای مرخصی به این مجرمان ممانعت شود.

این مسئول یادآور شد: در مواردی که مرخصی داده می‌شود در زمان مرخصی، وضعیت مجرم کاملا تحت کنترل دستگاه‌های مسئول قرار گیرد تا مجرمینی که آزادی آن‌ها مخل نظم وامنیت مردم است شناسایی و دستگیر شوند.

قابل ذکر است؛ در ابتدای جلسه هریک ازاعضای ستاد گزارشی از آخرین اقدامات دستگاه متبوع خود ارائه کردند مدیرکل زندان‌های مازندران نیز گزارشی درخصوص تشکیل جلسات طبقه بندی زندان‌های سطح استان ارائه کرد و در پایان، تمامی اعضا به بیان راهکارهای اجرائی افزایش کمی و کیفی اقدامات ستاد استانی و تسریع در تکمیل بانک اطلاعات مجرمین حرفه‌ای پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha