• یکشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401110201295
  • خبرنگار : 50184

به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس دانشگاه رازی کرمانشاه

همایش ملی "آموزش عالی در غرب کشور" برگزار می‌شود

همایش ملی "آموزش عالی در غرب کشور" برگزار می‌شود

ایسنا/کرمانشاه همایش ملی آموزش عالی در غرب کشور به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس دانشگاه رازی کرمانشاه، سوم اسفند ماه برگزار خواهد شد.

دکتر روح الله بهرامی دبیر علمی این همایش، امروز(دوم بهمن) در نشستی خبری، با اشاره به گذشت 50 سال از فعالیت دانشگاه رازی، اظهار کرد: دانشگاه رازی یک نهاد بزرگ علمی است که با گذشت حدود 50 سال از فعالیتش، به یک درخت تناور تبدیل شده است.

وی ادامه داد: نخستین موسسه‌ای که به صورت غیرانتفاعی در غرب کشور تاسیس شد، دانشکده علوم کرمانشاهان بود که بهمن سال 1351 به عنوان هسته اولیه دانشگاه رازی فعالیت خود را با پذیرش حدود 200 دانشجو آغاز کرد.

دبیرعلمی این همایش با بیان اینکه پس از گذشت دو سال از پیروزی انقلاب اسلامی این هسته توسعه پیدا کرد و با نام دانشگاه رازی راه اندازی شد، گفت: دانشگاه رازی در شروع فعالیت خود حدود چهار رشته داشت که اکنون این تعداد به بیش از 100 رشته افزایش پیدا کرده است. همچنین تاکنون حدود 100 هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند که برخی از  آنها مدیرانی شده اند که در توسعه استان نقش داشته‌اند.

بهرامی در ادامه با بیان اینکه به پاس حدود نیم قرن فعالیت علمی دانشگاه رازی قرار است همایشی در این رابطه برگزار شود، گفت: عنوان این همایش "آموزش عالی در غرب کشور" است که دارای هفت محور اساسی است.

وی تصریح کرد: "مبانی نظری و فکری نهاد علم و آموزش عالی"، "تاریخ، توسعه و تحول آموزش عالی در غرب کشور"، "دانشگاه، جامعه  و مسئولیت اجتماعی و فرهنگی"، " دانشگاه رازی، تعاملات جهانی و امور بین المللی"، "دانشگاه رازی، منابع مالی، توسعه عمرانی و فضاهای کالبدی"، "دانشگاه رازی و تجربیات زیسته جامعه دانشگاه" و " تاریخ تحولات و سیاست گذاری های آموزشی و پژوهشی دانشگاه" هفت محور اصلی این همایش هستند.

دبیر علمی این همایش با بیان اینکه مکاتباتی با تمام مراکز علمی و دانشگاهی کشور برای برگزاری این همایش انجام و محورهای آن ارسال شده، گفت: فراخوان این همایش داده شده و علاقمندان تا 30 بهمن فرصت ارسال مقالات خود را دارند.

به گفته این مسئول، تاکنون حدود 15 مقاله و چکیده مقالات به این همایش ارسال شده و حدود 50 نفر نیز مباحثی را در این رابطه در اختیار دبیرخانه همایش قرار داده اند.

همایش ملی "آموزش عالی در غرب کشور" برگزار می‌شود

 از روسا و افتخارات دانشگاه رازی تجلیل می‌شود 

به گزارش ایسنا، دکتر سجاد دادفر دبیر اجرایی این همایش هم با اشاره به گذشت 50 سال از فعالیت دانشگاه رازی، اظهارکرد: طی این پنج دهه، دانشگاه رازی نقشی مهم در گسترش علم و پژوهش در منطقه غرب کشور داشته است.

وی ادامه داد: برنامه داریم با برگزاری همایش ملی آموزش عالی در غرب کشور، بازتابی از تلاش های 50 ساله این دانشگاه را داشته باشیم و یاد و خاطره کسانی که دراین عرصه کوشیده‌اند را گرامی بداریم.

دبیر اجرایی این همایش با تاکید براینکه یکی از اهداف برگزاری این همایش نگاه به تجربیات گذشتگان است، گفت: عمدتا در برنامه های راهبردی به آینده نگاه می شود و کمتر پیش می‌آید که به گذشته نگاه کنیم و از تجربیات گذشتگان بهره ببریم، برای همین برای ترسیم افق های بهتری پیش روی دانشگاه و فعالیتهای علمی آن باید به گذشته آن هم نگاهی بیندازیم و از آن تجربه کسب کنیم.

به گفته این مسئول، در این مراسم از پیشکسوتان عرصه علم و آموزش عالی غرب کشور که منشا خدمات بزرگی بوده‌اند نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی افزود: در این همایش تلاش می شود تا از خانواده بانیان اصلی دانشگاه رازی یعنی مرحوم دکتر عبدالعلی گویا و مرحوم دکتر فریدون معتمد وزیر قدردانی شود.

دادفر خاطرنشان کرد: از روسای سابق دانشگاه همچون دکتر کوهستانی، دکتر خدایی و دکتر اعلمی آل آقا و نیز از تعدادی از معاونین و افتخارات دانشگاه نیز در این همایش تجلیل خواهد شد.

دادفر تصریح کرد: برای برگزاری این همایش سامانه‌ای به آدرس https://hdwc.razi.ac.ir/ راه اندازی شده تا افراد علاقمند بتوانند اطلاعات مورد نیاز را در خصوص این همایش از  آن دریافت کنند و کسانی که مقالاتی در مورد محورهای آن نوشته اند از طریق این آدرس ارسال کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: فراخوان این همایش تاکنون دوبار به موسسات علمی و دانشگاه های کشور اعلام شده و علاقمندان می توانند تا 30 بهمن آثار خود را به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

وی یادآورشد: در برگزاری این همایش دانشگاه ها و موسسات دیگری از کرمانشاه و استانهای همجوار همکاری خواهند کرد.

دادفر از برگزاری برنامه های جانبی در حاشیه این همایش هم خبرداد و گفت: در این همایش رونمایی از موزه و تالار افتخارات دانشگاه و مرکز دستاوردهای پژوهشی دانشگاه را خواهیم داشت. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha