• یکشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1401110201306
  • خبرنگار : 50024

بعد از ۲۶ سال انتظار دومین کتابخانه مشکین دشت احداث می‌شود

بعد از ۲۶ سال انتظار دومین کتابخانه مشکین دشت احداث می‌شود

ایسنا/البرز رییس کتابخانه‌های عمومی فردیس گفت: کتابخانه شهرک بعثت بعد از ۲۶ سال انتظار احداث می‌شود.

سید عباس طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طبق استانداردهای کشوری، برای جمعیت ۱۰۰ هزار نفری بین ۱۲ تا ۱۶ کتابخانه باید وجود داشته باشد در حالی که مشکین دشت تنها یک کتابخانه دارد.

 وی با بیان اینکه قرار است به زودی کلنگ دومین کتابخانه خیرساز مشکین دشت بعد از ۲۶ سال به زمین زده شود، توضیح داد: قرار است کتابخانه شهرک بعثت به عنوان دومین کتابخانه این شهر پس از ۲۶ سال احداث شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی فردیس  با اشاره به وضعیت اولین کتابخانه مشکین دشت گفت: کتابخانه خیرساز مرحوم ذبیحی در ابراهیم‌آباد مشکین دشت نیز پیشرفت فیزیکی مناسبی دارد و در صورتیکه خیّر مربوطه طبق وعده یک فضای ۱۵۰ متری دیگر برای کتابخانه ایجاد کند، دومین کتابخانه کودک شهرستان فردیس راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه  توسعه و پیشرفت جامعه بدون نهادینه کردن فرهنگ مطالعه امکانپذیر نیست، اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی باید از زمان کودکی آغاز شود که آموزش‌وپرورش به‌ویژه مسئولان مهدهای کودک نقش مؤثری درزمینه ایجاد انگیزه و جریان سازی مطالعه دارند.

طباطبایی توضیح داد: بدون شک رشد و توسعه همه جانبه کشورها از دل مطالعه می‌گذرد و با نگاه اجمالی می‌توان دریافت در جوامعی که کتاب جایگاه ویژه‌ای دارد وضعیت فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی اقتصادی مردم بهتر از سایر کشور هایی است که سرانه مطالعه پایینی دارند.

این مسئول گفت: بدیهی است در مسیر کتابخوان کردن مردم کتابخانه‌ها به عنوان پاتوق‌های فرهنگی می‌توانند نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

رییس کتابخانه‌های عمومی فردیس ابراز کرد: کتاب داستان با مراجعه به کتابخانه‌ها می‌توانند به راحتی به منابع متنوع و به روز دسترسی داشته باشند و بدون پرداخت هزینه هفته‌ای چند کتاب مطالعه کنند.

وی اظهار کرد: ما به عنوان مسئولین وظیفه داریم در ایجاد زیرساخت‌های مطالعه از جمله ساخت کتابخانه در مناطق مختلف استان اقدام کنیم تا همه کتاب دوستان بتوانند به راحتی به منابع مطالعه دسترسی داشته باشند.

وی گفت: بدون شک دستیابی به اهداف پیش بینی شده برای درونی کردن فرهنگ مطالعه در جامعه بدون همکاری کتابداران و دیگر مسئولان استان ممکن نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha