• یکشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401110201383
  • منبع : نمایندگی کردستان

تعداد صنایع بهره مند از گازطبیعی در استان کردستان به ۲۴۷۷ مورد رسید

تعداد صنایع بهره مند از گازطبیعی در استان کردستان به ۲۴۷۷ مورد رسید

ایسنا/کردستان مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: بستر مناسبی برای تامین انرژی واحدهای تولیدی و صنعتی ایجاد شده و تعداد صنایع بهره مند از گاز طبیعی به ۲۴۷۷ مورد رسید است.

احمد فعله‌گری، در گفت و گو با ایسنا به اهمیت گازرسانی به صنایع اشاره و اظهار کرد: ناگفته نماند که منابع عظیم گاز ایران می‌تواند در تحقق اهداف استراتژیک اقتصاد ملی و اصلاح اقتصادی کشور نقش‌آفرینی نماید و در سالی که توسط مقام عظمی ولایت بنام سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین نام گذاری شده است واحده ای تولیدی و صنعتی دغدغه‌ای برای تامین انرژی نداشته باشند.

وی افزود: با در نظر گرفتن جایگاه و نقش راهبردی منابع عظیم گاز در سیاست‌های کلان اقتصادی، این صنعت قادر خواهد بود در صف ارکان اصلی و اساسی توسعه و رشد واحدهای تولیدی و صنعتی قرار گیرد و این نقش در استان کردستان نیز موجب تأمین پایدار انرژی برای صنایع شده است.

فعله گری یادآور شد: در استان کردستان ۱۸۲۸ واحد صنعتی و تولیدی مشمول مصوبه شورای اقتصاد شناسایی شده که سالانه بیش از ۵۲ میلیون لیتر سوخت مایع مصرف می کردند که با برنامه‌ریزی صورت گرفته به ترتیب اولویت، صنایع پر مصرف و دارای آلایندگی فراوان گازدار شده اند که تاکنون ۱۰۵۸ واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته اندکه ۱۸۳ مورد آن درسال جاری اتفاق افتاده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان در ادامه بر روند اجرای مصوبات شورای اقتصاد تأکید کرد و ادامه داد: با گازرسانی به تعداد ۱۰۵۸ واحد صنعتی مصوبه شورای اقتصاد، ۸۴۵ کیلومتر شبکه گذاری و ۱۲۰۰ میلیارد ریال هزینه صرف شده است.

وی تأکید کرد: شرکت گاز استان کردستان پروژه ها را به گونه ای طراحی می کند که بتواند علاوه بر پوشش جمعیت روستایی، صنایع تولیدی را تحت پوشش قرار داده و به توسعه فراگیر استان کمک کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان ضریب نفوذ گاز طبیعی در بخش صنایع این گونه تشریح کرد: کل صنایع شناسایی شده در مجموع ۵۲ میلیون لیتر سوخت مایع مصرف می‌کنند که با تحت پوشش قرارگرفتن صنایع مصوبه شورای اقتصاد تا پایان آذرماه سال جاری حدود ۴۶ میلیون لیتر حجم جایگزینی گاز طبیعی صورت گرفته است که در مجموع از لحاظ تعداد ۵۸ درصد از صنایع را شامل می گردد ولی از لحاظ مصرف ۸۶ درصد از حجم جایگزینی را در برمی گیرد که این امر به علت تحت پوشش قرارگرفتن صنایع پرمصرف در سطح استان کردستان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه سخنانش در مورد فرارسیدن فصل سرما و اولویت قرار گرفتن تأمین گاز منازل مسکونی گفت: در فصل سرد سال که میزان مصرف منازل مسکونی افزایش می یابد اولویت اصلی و اساسی شرکت گاز استان کردستان تأمین گاز مصرفی منازل مسکونی است و این شرکت انتظار دارد ادارات و واحدهای صنعتی پر مصرف در این ماه های سرد پیش رو با بهینه کردن مصرف و ذخیره سازی سوخت دوم، شرکت گاز استان کردستان را در ارائه خدمات مستمر یاری دهند.

لازم به ذکر است تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی بهره مند از گاز طبیعی در بخش صنایع عمده ۵۹۲، صنایع جزء۱۸۱۲ و ۱۹ شهرک صنعتی و ۵۴ جایگاه سی ان جی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha