• یکشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1401110201391
  • خبرنگار : 71214

خبرهای خوش ارزی

خبرهای خوش ارزی

در راستای ساماندهی و کنترل نوسانات بازار ارز از سوی بانک مرکزی که در آخرین اقدام سقف فروش ارز را تا ۵۰۰۰ یورو افزایش داده است و همچنین وعده رئیس‌جمهور در راستای کاهشی شدن نرخ ارز، انتظار می‌رود در روزهای آتی روند کاهشی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، در پی افزایش نرخ ارز در بازار و البته اقدامات بانک مرکزی برای کنترل بازار و ساماندهی نوسانات آن شاهد ثبات نسبی در هفته‌های اخیر بودیم اما اخیرا دوباره روند افزایشی قیمت ارز در بازار شروع شد.

تا جایی که رئیس‌جمهور امروز در دفاع از کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ تاکید کرد که "حتما بدانید وضعیت ارز و طلا و بسیاری گرانی‌ها کاهشی خواهد شد. به‌رغم همه القاء کردن یاس و ناامیدی که از سوی دشمنان صورت می‌گیرد یا برخی تردیدها که می‌خواهند به جامعه القاء کنند با توجه به منابع و ظرفیتی و منابع انسانی کارآمدی و همکاری امروز دولت و مجلس وجود دارد در اجرای منویات رهبر انقلاب و آنچه خواست مردم است آینده را بسیار روشن می‌بینیم".

این وعده رئیس‌جمهور در کنار اقدامات بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز نشان از روزهایی آرام‌تر در بازار دارد، چرا که نه تنها تزریق ارز به بازار و تامین آن در هفته‌های گذشته بیشتر شده بلکه روز گذشته شاهد شکسته شدن رکورد معاملات در سامانه نیما نیز بودیم.

بر اساس آخرین اخبار منتشر شده، روز گذشته بالغ بر ۵۱۱ میلیون دلار معامله در سامانه نیما انجام شد که یک رکورد برای این سامانه محسوب می‌شود.

از سوی دیگر امروز بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از روز سه‌شنبه هفته جاری (چهارم بهمن‌ماه)، صرافی‌ها می‌توانند نسبت به خرید ارز به صورت اسکناس از اشخاص حقیقی و حقوقی تحت سرفصل «تامین نیازهای ضروری» اقدام کنند.

بر این اساس، صرافی‌ها همچنین مجازند نسبت به فروش منابع تامین شده از این محل به اشخاص حقیقی ایرانی (بالای ۱۸ سال) و حقوقی مقیم به صورت یک بار در سال برای هر مشتری و پس از احراز هویت وی تا سقف ۵۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها در سرفصل «تامین نیازهای ضروری» اقدام کنند.

البته دستورالعمل جدید و جزئیات نحوه خرید و فروش ارز توسط صرافی‌ها به زودی اعلام خواهد شد و فعلا مشخص نیست؛ اما به نظر می‌رسد به زودی شاهد جمع شدن معاملات خرد بازار ارز و انجام آن در صرافی‌های رسمی و تحت نظارت بانک مرکزی خواهیم بود و در آینده نزدیک با قطع این واسطه‌گری و دلالی‌های غیر ضرور نرخ‌ انواع ارز در بازار نیز روند نزولی پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۵:۱۱

تا يادمون مياد مي گفتن قيمت ارز كاهش پيدا مي كند و اما امروز همه ميدانند كه قيمت ارز .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۵:۱۲

آره! 45 هزار تومان میشه 42 هزار تومان... ارزون میشه حتما...! .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۵:۱۳

دلار 45500 . این مطلب در راستای کدوم اتفاق مثبت تو بازاره؟ .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۵:۱۵

. خبر خوش ارزی!؟ . چه خبر خوشی اخه!

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۵:۱۶

اقای رییسی اگر روند طلا و دلار کاهشی نشد ...

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۵:۱۸

با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۶:۰۷

.یادم میاد تا چهار سال پیش فقط ۳۰۰ دلار اونم ارز مسافرتی پرداخت میشد و حالا میگن ۵۰۰۰ یورو فروش عادی!! اینم چند وقت دیگه جمع میشه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۶:۱۱

۴۵ هزار میشه ۴۰ یا نه میاد به یک دو ماه قبل ،از اینوبازیا مردم زیاد دیدن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۶:۲۴

الکی حرف. نزنین

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۶:۵۴

آقا در توان شما نیست نرخ ارز رو کنترل کنید .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۷:۲۳

یعنی دلار میشه پنج هزارتومان ؟ .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۹:۰۶

خداوکیلی دیگه بسه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۲۰:۰۰

حرف کافیه...عمل کنید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۲۰:۲۶

خوبه خودتون نوشتین وعده ازاین وعده ها گوش مردم پره

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۲۱:۴۹

حتماً! در بر همان پاشنه خواهد چرخید. مطمئن باشید. واقعاً دیگر چه کسی باور می کند؟ از چه تغییری صحبت می کنید؟!

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۲۳:۵۳

سلام من نمیدونم مگر درامد یک کارمند یا کارگر چقدر است که در یک یا دو ماه خودرو ایرانی دویست یا سیصد میلیون گران میشه اصلا ما با دلار کار نداریم خودرو ایرانی چرا انقدر گران شده

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۰۸:۳۵

. خبرهای خوش ارزی هر روز بدتر از دیروز

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۰۹:۳۹

اگر دولت محترم واقعا بخواهد قیمت ارز را کاهش دهد بایستی این 5000 یورو را به قیمت ارز نیمائی به مردم بفروشد در غیر اینصورت خودش پشت این قیمتهای کاذب ارز قرار دارد و این اقدام موثر نخواهد بود. ربع سکه را هم بایستی به قیمت واقعی اش بفروشد یعنی 5 میلیئون تومان1

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۱۰:۰۹

اخه با سوداها . موندن دیگه از بی سودادها میخواین چه انتظاری داشته باشیم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۲۰:۴۴

قانون طبیعت این است اگر هی ناله کنید و انرژی منفی دهید به عبارتی دیگر ناشکری کنید نعمت ها از دستتان بیرون می رود و بر عکس آن نعمت افزون شود. مردم ایران دچار خودتحقیری و سیاه نمایی بیش از حد شده اند.اگر می گویند ارز و طلا ارزان می شود بگویید خدارا شکر و انرژی مثبت بدهید تا این انرژی ها به سمت زندگی شما برگردد.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۲۰:۴۹

ما مردم خودمان بد شده ایم تا ارز و طلا می خواهد گران شود هجوم می بریم به صرافی ها برای خرید و خودمان به گرانتر شدن دامن می زنیم.مثلا یک روز می گویند شکر گرا ن شده کسانی که اصلا ماه ها دنبال شکر نبودند هم با بقیه ملت در مغازه ها در حال خرید شکر هستند در صورتی که شاید مصرف هم نداشته باشند.با فرهنگ بودن مردم یک کشور ثروت بزرگی است برای آن مملکت.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۲۲:۰۶

جون مادرتون شما کاری نکنید .دیگه مردم از شما هیچ توقعی ندارن .

avatar

سلام.خدا‌قوت.. .بی‌تفاوتی‌ صاحب‌منصبهای.درون‌کشور.و نظام اداری.و‌بانکی‌.کشور‌است. که به موقع به درخواست‌های مردم به نحو احسن و‌به‌موقع.رسیدگی.نمیکنند.و باعث رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نمیشوند. حرف‌حق گفتنش شیرین‌است.برای شنونده‌.ناطرفدار‌حق‌.حرف حق‌تلخ است. خدا دوست همه است.با‌خدا دوست باشید. اگر که نمی‌خواهید مورد غضب خدا در نزول.بلاها‌.قرار‌نگیرید..از خدا و قدرت خدا غافل نشوید.که اگر مورد غضب.خدا قرار بگیرید مجازات‌خدا‌‌.سخت‌.است.و غیر قابل تحمل و غیر قابل جبران. .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۲۳:۲۱

مثلا دارن جو میدن تا بازار اروم بشه... اعتماد ب نفس . همرو کشته. همه باید کمک کنن ن اینکه یک نفر بیاد بگه من همه چیرو درست میکنم تا کی باید استرس همه چیرو داشته باشیم.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۲۳:۴۱

یک دفعه بگین نظر ندین دیگه، کی انشاله . تاثیر می‌گذاره هرروز شاهد تورم هستیم وفقط از طرف نظام وعده وعید، .