• دوشنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401110301918
  • خبرنگار : 50356

مدیر عامل شرکت گاز استان خبر داد

اعمال حدود ۴۰۰۰ مورد محدودیت و قطع گاز در خراسان رضوی

اعمال حدود ۴۰۰۰ مورد محدودیت و قطع گاز در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی از انجام بیش از ۴۰ هزار و ۶۴۶ مورد رصد و پایش و ۳۸۱۳ فقره اعمال محدودیت و قطع گاز در این استان از ۱۵ آذر خبر داد.

حسن افتخاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طرح پایش مصرف بهینه گاز از ۱۵ آذر ماه امسال با هدف نظارت بر مصرف درست گاز در حال اجراست. 

وی با اشاره به دستور استاندار خراسان رضوی مبنی بر رعایت الگوی مصرف درست گاز توسط ادارات و موسسات دولتی افزود: در این مدت ۳۲ هزار و ۶۷۵ مورد بازدید از ادارات و ساختمان‌های دولتی انجام شده و حاصل آن صدور ۸۲۹ اخطار و ۳۶۱ مورد قطع گاز بوده است.

افتخاری با بیان اینکه مطابق مصوبه هیات وزیران در نیمه آذر ماه ۱۴۰۱ استفاده از گاز طبیعی به منظور گرمایش استخرهای خانگی و استفاده از وسائل مصرف‌کننده انرژی در ورودی مجموعه‌ها یا در فضای باز ممنوع است، تصریح کرد: از ۱۵ آذر امسال تاکنون ۱۳۰۴ مورد بازدید از مراکز استفاده‌کننده از سیستم گرمایشی در فضاهای روباز انجام و جریان گاز ۴۰۹ مجموعه متخلف به دلیل عدم توجه به قانون قطع شد.

مدیر عامل شرکت گاز استان تصریح کرد: متاسفانه در زمستان امسال به دلیل قطع گاز ترکمنستان و برودت شدید هوا تا منفی ۲۸ درجه سانتیگراد، شاهد افت فشار در شبکه گاز منطقه شرق کشور بودیم که این موضوع با ورود وزیر نفت، استاندار خراسان رضوی و همراهی مدیران و مسئولان شرکت ملی گاز و استان و البته تعامل خوب مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شد.

وی تصریح کرد: مردم مشهد و خراسانی‌ها امسال با صرفه‌جویی معادل ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب گاز در مدت هفت روز کاری تاریخی و شاخص را انجام دادند. البته با توجه به ورود موج جدید سرما به استان و کاهش هوا تا منفی هشت درجه ادامه صرفه‌جویی و خاموش کردن حداقل یک وسیله گرمایشی در دوره پیک سرما برای حفظ پایداری شبکه گازرسانی امری لازم و ضروری است.

افتخاری گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با استفاده مراکز تجاری به ویژه فست‌فودها یا رستوران‌های خیابانی از گرماتاب یا عدم رعیات الگوی مصرف گاز در ادارات و موسسات دولتی موضوع را از طریق مرکز امداد ۱۹۴ شرکت گاز خراسان رضوی اطلاع دهند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha