• دوشنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401110301970
  • خبرنگار : 50163

ماه رجب فرصتی طلایی برای تقرب به درگاه الهی

ماه رجب فرصتی طلایی برای تقرب به درگاه الهی

ایسنا/زنجان رئیس حوزه علمیه علوی شهر هیدج کفت: ماه رجب فرصتی طلایی برای تقرب به درگاه الهی است.

حجت‌الاسلام احمد صالحی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب، اظهار کرد: رجب یکی از ماه‌های حرام است که حتی در زمان جاهلیت نیز این ماه از جایگاه والایی برخوردار بود تا جایی که در این ماه از جنگ و خونریزی پرهیز می‌کردند.

وی با اشاره به فضیلت بالای ماه رجب نزد خداوند متعال، تصریح کرد: خداوند در آیه ۳۶ سوره توبه می‌فرماید: به درستی که تعداد ماه‌ها نزد خداوند دوازده ماه است که چهار ماه آن، ماه حرام است. طبق بیان روایات، یکی از چهار ماه حرام، ماه رجب است که بر خلاف سه ماه ذی‌القعده، ذی‌الحجه و محرم که به دنبال هم آمده‌اند، این ماه به تنهایی و جدای از آنها واقع شده است.

این کارشناس مسائل دینی روزه‌داری را یکی از بهترین اعمال ماه رجب عنوان کرده و افزود: رجب نام نهری در بهشت است و کسانی که در این ماه پر رحمت روزه می‌گیرند خداوند از مایع آن نهر که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‌تر است به آنها خواهد نوشاند.

صالحی استغفار را از دیگر اعمال سفارش شده در ماه رجب عنوان کرد و گفت: استغفار با الفاظ متعدد در مفاتیح‌الجنان آمده است و مستحب است انسان در طول روز هزار بار استغفار کند و اگر در طول روز میسر نشد در طول ماه این کار را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف از دیگر اعمال مورد تاکید قرار گرفته در این ماه است، تصریح کرد: اعتکاف خلوت انسان با خدای خویش و دوری از متعلقات دنیوی و تمرین خودسازی و تقوا بوده و انسان را به خدا نزدیک‌تر می‌کند.

رئیس حوزه علمیه علوی شهر هیدج با اشاره به فضیلت ماه رجب نزد پیامبر (ص)، خاطرنشان کرد: رجب، ماه نزول رحمت الهی است و خداوند در این ماه، رحمت خود را بر بندگان خویش فرو می‌ریزد و در کلام زیبای دیگر می‌فرمایند: در بهشت قصری است که غیر از روزه‌داران ماه رجب، کسی وارد آن نمی شود و بدین ترتیب، حضرت لزوم توجه بیشتر به این ماه و تفاوت قایل شدن بین رجب و سایر ماه‌ها را متذکر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha