• دوشنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1401110301972
  • خبرنگار : 71628

بورل: نمی‌توانیم بگوییم چون از «سپاه» خوش‌مان نمی‌آید،‌ تروریست است

بورل: نمی‌توانیم بگوییم چون از «سپاه» خوش‌مان نمی‌آید،‌ تروریست است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از آغاز نشست شورای روابط خارجی اروپا، به سوالی درباره تصمیم اتحادیه اروپا در زمینه موضوع تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران ایران پاسخ داد.

به گزارش ایسنا به نقل از وبگاه شورای اروپا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز پیش از آغاز نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره قرار دادن نام سپاه پاسداران ایران در فهرست سازمان‌های تروریستی این نهاد اروپایی، گفت: نظرات جالب توجهی در این باره وجود دارد و موضوعی است که نمی‌توان بدون تصمیمی حقوقی، کاری درباره آن کرد. نمی‌توانیم بگوییم ما شما را تروریست می‌دانیم، چون از شما خوشمان نمی‌آید.

بورل در ادامه گفت که در این نشست درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در چارچوب دستور کار قانونی در زمینه حقوق بشر، گفت‌‍وگو خواهد شد.

او تصریح کرد: درباره موضوع تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران باز هم می‌گویم که این کار زمانی انجام‌پذیر است که دستگاه قانونی یکی از کشورهای عضو، حکمی حقوقی در این زمینه صادر کند. باید محکومیتی عینی و منسجم انجام شود؛ سپس در سطح اتحادیه اروپا بررسی می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۱۴:۲۶

قابل توجه مسوولین و سیاستمداران داخلی عاشق غرب !!!!طرف داره به زبون خودش میگه ما از شما خوشمون نمیاد البته در این مورد نظرشون به نظر ما نزدیکتره!!! همین فرد چند وقت پیش افاضاتی هم در مورد باغ اروپا فرموده بودن طرف عقلش در همین حد و اندازه است حالا هی برین خواهش التماس و بچه هاتون و مال دزدی تون رو توکشور هاشون انبار کنین!!!بقیه هاشون هم کمابیش همین نظر رو دارن اما بزبون نمیارن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۱۴:۳۵

اروپا دم امریکا شده در صورتیکه خود آمریکا از تحریم آمریکا سودی نبرد و باعث شد شخصا سپاه رو بیشتر دوست داشته باشم چون معلوم میشه سپاه مانع توطیه و فتنه و ناامنی غرب علیه کشور شده.زنده باد سپاه قدرتمند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۱۸:۵۵

اقای بورل .شما درحدی نیستی ک درمورد سپاه پاسداران و فرماندهان سپاه .نظر بدید