• دوشنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401110302387
  • خبرنگار : 30188

افزایش خریدهای اینترنتی از سایت‌هایی که در صفحه اول گوگل هستند

افزایش خریدهای اینترنتی از سایت‌هایی که در صفحه اول گوگل هستند

پس از دوران همه‌گیری کرونا و با فیلتر شدن اینستاگرام در ماه‌های اخیر، کاربران بیش از پیش نیازمندی‌های خود را در گوگل جستجو کرده و اقدام به خرید از سایت‌های موجود در صفحه اول گوگل می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از نبض مارکتینگ، مشتریان در خرید اینترنتی می‌توانند محصولات مورد نیاز خود را به سهولت و با بیشترین کیفیت، از نزدیک‌ترین ارائه‌دهنده تأمین کنند.

داشتن سایت، برای فروش موفق کافی نیست

تحقیقات «امیز متریک» نشان داد که بیش از ۷۰ درصد کاربران، بعد از جستجوی عبارت مورد نظرشان در گوگل، یکی از سایت‌های صفحه اول را انتخاب کرده و به صفحه دوم نتایج نمی‌روند. بر این اساس در فروش اینترنتی موفق، تنها داشتن یک وب‌ سایت کافی به نظر نمی‌رسد؛ بنابراین تلاش برای نمایش وب سایت بعد از جستجوی کلیدواژه‌های مربوط به آن کسب و کار، در صفحه اول گوگل ضروری است.

رتبه گرفتن در گوگل

رتبه گرفتن وب سایت در گوگل به چه صورت است؟

بهینه‌سازی یک وب سایت بر اساس الگوریتم‌های گوگل، عامل رسیدن آن سایت به صفحه اول نتایج است. به این فرآیند سئو (Search Engine Optimization) گفته می‌شود.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها با سئو

افزایش فروش و به دنبال آن رشد کسب و کار، نیاز به تبلیغات دارد. هزینه‌های سنگین تبلیغات،‌ از مهم‌ترین عوامل دیده نشدن بسیاری از کسب و کارهای مفید در کشور است. علاوه‌ بر آن، اکثر روش‌های تبلیغاتی اثر کوتاه مدت داشته و به محض اتمام زمان ارائه تبلیغ، نرخ مشتریان ریزش جدی خواهد داشت.

سئو پاسخی مناسب برای هر دو چالش فوق است. هزینه سئو، نسبت به دیگر روش‌های رایج تبلیغات کمتر بوده و تأثیر بلندمدت‌تری دارد.

با آمدن وب سایت به صفحه اول گوگل و دیده شدن کسب و کار از طریق اصول سئو، ترافیک سایت افزایش پیدا کرده و به دنبال بالا رفتن نرخ بازدید از سایت، به طبع نرخ تماس و فروش نیز افزایش خواهد یافت.

هزینه خدمات سئو

هزینه خدمات سئو، به عوامل مختلفی مانند میزان سختی کلیدواژه‌های مورد نیاز کسب و کار، وضعیت فعلی وب سایت و مدت زمان تحویل پروژه بستگی دارد. شما می‌توانید برای اطلاع دقیق‌تر از هزینه سئو برای وب سایت کسب و کارتان، از همکاران ما در نبض مارکتینگ، به صورت رایگان مشاوره بگیرید. کافی است با شماره ۰۲۱-۸۸۹۴۸۹۱۹ تماس حاصل فرمایید.

مدت زمان انجام سئو

مدت زمان رسیدن هر کلیدواژه به صفحه اول گوگل، در وهله اول به عواملی مانند حوزه فعالیت کسب و کار، تعداد رقبا و میزان فعالیت آن‌ها بستگی دارد. عامل مؤثر بعدی، تجربیات و تخصص شرکتی است که خدمات سئو را ارائه می‌دهد.

انتخاب شرکت سئو

مواردی که باید در انتخاب شرکت سئو به آن‌ها دقت کرد

برای انتخاب شرکت ارائه‌دهنده خدمات سئو، نیاز است تجربه متخصصین شرکت، نمونه کارها،‌ رضایت مشتریان پیشین و تضمین‌ها مورد بررسی قرار بگیرد. خدمات سئو باید از شرکتی دریافت شود که مسئولیت تام را پذیرفته و رسیدن به صفحه اول گوگل را در قرارداد تضمین می‌کند.

شرکت ارائه‌دهنده خدمات سئو موظف است گزارش‌های مقطعی از روند بهینه‌سازی ارائه داده و کارفرما را در جریان جزئیات مسیر قرار دهد.

مراحل انجام سئو و رسیدن به صفحه اول گوگل

سئو کردن وب سایت، فرآیندی تخصصی بوده و از ۴ مرحله کلی تشکیل می‌شود:

۱- تدوین استراتژی سئو

۲- سئو On page

۳- سئو Off page

۴- سئو تکنیکال

نحوه سفارش سئو

در ابتدای مسیر سفارش سئو، می‌توان با شرکت ارائه‌دهنده خدمات سئو تماس گرفته و شرایط فعلی را برای کارشناس فروش شرح داد. در شرکت‌های حرفه‌ای، تنها این مرحله کافیست تا کارفرما به بهترین نحو راهنمایی شده و در مسیر سئو قرار بگیرد.

در مراحل بعد، متخصصین سئو با آنالیز رقبا و بررسی عملکرد آن‌ها، در ابتدا کلیدواژه‌های پرسود را انتخاب کرده و سپس پروپوزالی از جزئیات مراحل سئو وب سایت کارفرما، تا رسیدن به صفحه اول گوگل ارائه می‌دهند.

لزوم استفاده از روش‌های کم خطر بازاریابی برای افراد پر مشغله

انتخاب روش‌های مناسب بازاریابی و تبلیغات، برای هر کسب و کار واجب است. این موضوع دغدغه بسیاری از مدیران کسب و کار بوده و زمان زیادی را از آن‌ها می‌گیرد. در کنار این موضوع، استفاده از روش‌های نامناسب در بازاریابی، ممکن است ضربه‌ای جدی به اعتبار برند وارد کرده و اثرات مخرب آن تا مدت‌ها جبران‌ناپذیر باشد لذا نیاز است در کنار تمام روش‌های موجود، از روشی مناسب و کم‌خطر استفاده شود.

استفاده از سئو، بدون شک کم‌خطرترین راه در فرآیند بازاریابی بوده و از عوامل بدیهی در رسیدن به فروش اینترنتی موفق است. لازمه این موفقیت سپردن این فرآیند، به تیمی متخصص و با تجربه است. علی‌الخصوص اگر کارفرما فردی پر مشغله باشد و زمان بررسی فرآیندهای بازاریابی را نداشته باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha