• دوشنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۲۰:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401110302483
  • خبرنگار : 50444

موافقت شورای شهر بجنورد با کلیات ایجاد بازارچه صنایع دستی بانوان سرپرست خانوار

موافقت شورای شهر بجنورد با کلیات ایجاد بازارچه صنایع دستی بانوان سرپرست خانوار

ایسنا/خراسان شمالی اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد با کلیات طرح ایجاد بازارچه صنایع دستی بانوان در مرکز استان موافقت کردند.

به گزارش ایسنا، هشتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بجنورد بعدازظهر امروز سوم بهمن ماه برگزار شد و اعضای آن با ۵ رای از ۷ رای با کلیات آن موافقت کردند.

در این جلسه برروی اختصاص مکان اجرای این بازارچه دائمی، تبادل نظر شد.

شهردار بجنورد در این خصوص گفت: با توجه به بازدیدهای معاون عمرانی استاندار، مدیرکل امور بانوان و سایر مسئولان، فضایی در پارک شهربازی بجنورد مدنظر قرار گرفت.

جواد حمیدی اظهار کرد: این فضای پیشنهادی، حدودا ۴۰۰ متر مربع واقع در روبه روی پارک مهربانو در پارک شهربازی است که در آن می‌توان تعدادی غرفه برای بازارچه دائمی عرضه تولیدات صنایع دستی زنان سرپرست خانوار ایجاد کرد.

علی اربابی رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر نیز در این خصوص گفت: پارک های مختلفی برای این موضوع در نظر گرفته شد اما با توجه به اینکه طرح ساخت مسجد نیز در آن محل وجود داشت به این نتیجه رسیدیم که احداث بازارچه در محل مورد نظر برای رونق بخش تجاری می تواند مناسب باشد.

وی افزود: در این پروژه قرار است زمین و مالکیت با شهرداری باشد و در مقابل نیز تفاهم نامه ای با استانداری منعقد شود که اعتبارات آن از محل برنامه و بودجه تامین و بنای آن توسط میراث فرهنگی احداث شود.

مهرداد رحمتی دیگر عضو شورا اما مخالفت جانمایی این مکان برای بازارچه صنایع دستی زنان سرپرست خانوار بود و گفت: به نظر می رسد آن مکان رونق چندانی برای این زنان زحمتکش نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: پارک دانشجو می‌تواند مکان مناسب‌تری برای احداث این بازارچه باشد و فضای آن نیز محدودیت کمتری دارد.

محسن موسوی دیگر عضو شورا نیز در این خصوص بیان کرد: پارک دانشجو چند لاین دارد که می شود هرکدام را به بخش خاصی اختصاص داد.

وی اظهار کرد: بازارها معمولا در امتدادهای طولی اجرا می شود و فضای پارک دانشجو به دلیل خطی بودن، برخلاف فضای درنظر گرفته شده در شهربازی که رینگی است؛ مناسب تر به نظر می رسد.

مهدی معلم عضو دیگر شورای اسلامی شهر بجنورد نیز گفت: باید روی جانمایی این بازارچه بیشتر کار کنیم و طرح پخته تر شود.

وی افزود: میراث فرهنگی نیز باید طرح مورد نظر خود برای اجرای این بازارچه را به شورای اسلامی شهر ارائه دهد تا بدانیم برای چه طرحی و در چه سطحی قرار است تصمیم بگیریم.

در پایان این موضوع، رأی گیری برروی کلیات این طرح انجام شد و به تصویب اعضای شورای شهر رسید. اما تصمیم‌گیری برروی مکان اجرای این پروژه پس از بررسی های بیشتر، نهایی می شود.

به گزارش ایسنا، بخش های دیگر این جلسه به توافقات، نامه های رسیده و گزارش کمیسیون ها اختصاص پیدا کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha