• سه‌شنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401110402986
  • خبرنگار : 71516

رئیس پارلمان لبنان: توافق، کلید حل بحران ریاست جمهوری است

رئیس پارلمان لبنان: توافق، کلید حل بحران ریاست جمهوری است

رئیس پارلمان لبنان تأکید کرد که توافق کلید حل بحران ریاست جمهوری این کشور است.

به گزارش ایسنا، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در مصاحبه با الجمهوریه گفت: توافق درباره انتخاب رئیس جمهور جدید پایه و اساس است. رئیس جمهور باید همین امروز انتخاب شود نه فردا. توافق، کلید حل بحران ریاست جمهوری و حتی کلید تمام راه‌حل‌ها است و راه حلی برای بحران اقتصادی و مالی است که گریبانگیر تمام لبنانی‌ها شده و همه را به سطح فاجعه‌باری کشانده است.

وی گفت: خطر بسیار بزرگ است و وضعیت بدتر شده است. نباید بگذاریم وضعیت به همین منوال بماند. شاید برای حل موضوع ریاست جمهوری چند هفته بتوان تحمل کرد؛ اما کشور دیگر تحمل ندارد.

از سوی دیگر روزنامه الاخبار لبنان اعلام کرد، جبران باسیل، رئیس جریان آزاد ملی لبنان از حدود یک ماه پیش برنامه ارتباط با شخصیت‌ها و نمایندگانی از مناطق شمالی و بیروت را آغاز و با تعداد زیادی از نمایندگان سنی دیدار کرده است. وی قرار است با فیصل کرامی، نماینده پارلمان دیدار و نشست‌هایی هم با نمایندگانی از بیروت در راستای گسترش دایره گفت‌وگو درباره نامزد توافقی برای پست ریاست جمهوری داشته باشد.

در این راستا الحاج حسین الخلیل، معاون سیاسی دبیرکل حزب الله لبنان با جبران باسیل دیدار کرد. دو طرف در این دیدار درباره موضوع ریاست جمهوری و روند فعالیت دولت صحبت کردند.

الخلیل در این دیدار که با حضور وفیق صفا، رئیس واحد ارتباطات و هماهنگی حزب الله برگزار شد، گفت: این جلسه خوب بود و درباره موضوع ریاست جمهوری صحبت کردیم. ما و برادرانمان در جریان آزاد ملی لبنان در مسیر درست پیش می‌رویم. جلسه کاملا صریح بود. ما در کشوری هستیم که همواره شاهد مذاکرات سیاسی است و ما یک حزب نیستیم بلکه دو حزب هستیم و دو طرز تفکر داریم؛ اما در یک مساحت مشترک عمل می‌کنیم. ما همواره مایل به شراکت با جریان آزاد ملی بودیم. شراکت برای ما پایه و اساس است. ما همواره با مسیحیان طی دوره ریاست جمهوری میشل عون و قبل از آن همکاری داشتیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha