• سه‌شنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1401110403038
  • خبرنگار : 50024

عضو شورای شهر کرج:

دولت باید از قطار شهری کرج حمایت کند

دولت باید از قطار شهری کرج حمایت کند

ایسنا/البرز عضو شورای شهر کرج گفت: هدف اصلی افتتاح دو ایستگاه قطار شهری کرج، جلب حمایت برای افتتاح خط شهید سلطانی است که تا کنون هم ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

محمد اسدیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه به تازگی شاهد تست گرم دو ایستگاه ۴۵ متری گلشهر و  چهارراه طالقانی از خط دو قطار شهری در کنار اصحاب رسانه بودیم، اظهار کرد: با ایجاد کارگروه راهبری مترو در شورای ششم، روند تکمیل این پروژه تسریع شد.

وی با بیان اینکه امروز هزینه تکمیل هر کیلومتر از مترو حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد، توضیح داد: سالانه ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان برای قطار شهری هزینه می‌شود و بدیهی است با این روند افزایشی تورم، برای تکمیل ادامه پروژه به تزریق منابع بیشتر نیاز است که در این خصوص دولت باید حمایت کند.

وی توضیح داد: شاید بهره برداری از ایستگاه ۴۵ متری گلشهر و چهارراه طالقانی نقش چندانی در حل مشکل ترافیک کرج نداشته باشد و مسافران بتوانند با تاکسی به راحتی در این مسیر تردد داشته باشند ولی هدف اصلی جلب حمایت برای افتتاح خط شهید سلطانی است که تا کنون هم ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این مسئول ابراز کرد: برنامه ریزی شده تا سال آینده اعتبار خوبی برای تکمیل ایستگاه شهید سلطانی تخصیص یابد تا بتوانیم تا پایان دوره ششم این یادگاری را برای شهروندان باقی بگذاریم.

عضو شورای شهر گفت: در ایستگاه شهید سلطانی روش خاک برداری متفاوت بود و همین باعث شد زمان بهره برداری تا حد زیادی تسریع شود.

اسدیان تاکید کرد: در مطالعات اولیه جهت راه اندازی این دو ایستگاه ظرفیت جابه جایی ۳۳ هزار مسافر در روز لحاظ شده بود ولی با تغییرات به وجود آمده در خطوط به ۱۸ هزار نفر رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه راه اندازی مترو یکی از مولفه‌های اصلی توسعه شهری است، افزود: باید برای راه اندازی ایستگاه‌های بعدی مطالعات ارزش با جدیت بیشتری انجام شود تا هزینه به شهر و شهروندان تحمیل نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۴ ۲۰:۲۳

کلانشهر کرج یکی از مهاجر پذیر ترین شهر های کشور و همچنین ساخت و ساز ساختمان نسبت دیگر شهر های کشور از رونق بیشتر ی برخودار است و این موضوع به معنای کسب درآمد بیشتر برای شهرداری کرج است و توان اجرای طرح‌های عمرانی شاخصی نظیر مترو و بزرگراه شمالی است !!! حال چگونه دخل و خرج بودجه این سازمان عمومی چگونه مدیریت می شود نیاز به شفاف سازی بیشتر است . و نباید در این شرایط اقتصادی انتظار بیهوده برای اجرای طرحهای عمرانی شهری توسط دولت را داشت .