• سه‌شنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401110403119
  • خبرنگار : 50107

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خبر داد

افزایش ۷۰ درصدی تمایل شرکت‌های تولیدی به توسعه واحدهای فناوری

افزایش ۷۰ درصدی تمایل شرکت‌های تولیدی به توسعه واحدهای فناوری
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ما در سال جاری در سازمان صمت استان واحدهای تحقیق و توسعه را گسترش دادیم؛ تمایل شرکت‌های تولیدی به توسعه واحدهای فناوری بسیار بیشتر شده و حدود ۷۰ درصد افزایش داشته است.

امیررضا رجبی امروز، ۴ بهمن ماه، در نشست تخصصی آشنایی با فرآیندهای دانش‌بنیان که در پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد، اظهار کرد: تا زمانی که شرکت‌های موجود به ویژه شرکت‌های بزرگ حوزه تولیدی و صنعتی را به حضور در فضای دانش‌بنیان علاقه‌مند نکنیم، این مسیر سرعت لازم را به دست نمی‌آورد.

وی بیان کرد: توسعه فعالیت‌های مبتنی بر اقتصاد دانش‌پایه به حضور شرکت‌های بزرگی باز می‌گردد که بازار، محصول و ذائقه مخاطب را می‌شناسند و اکنون قصد دارند برای طرح‌های توسعه به سراغ فضای دانش‌پایه بیایند. حضور آن‌ها به توسعه این فعالیت‌ها کمک می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ما در سال جاری در سازمان صمت استان واحدهای تحقیق و توسعه را گسترش دادیم. علاقه شرکت‌های تولیدی به توسعه واحدهای فناوری بسیار بیشتر شده و حدود ۷۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ما ارتباط بین شرکت‌های دانش‌بنیان را با شرکت‌های بزرگ فراهم می‌کنیم، عنوان کرد: بخشی از این موضوع اتفاق افتاده و با قانون جدید، حوزه پردیس‌های فناوری به وجود آمده است. حضور بخش خصوصی در حوزه دانش‌بنیان افزایش پیدا کرده است. حوزه دانشگاهی و علمی می‌توانند به عنوان مقصد مطالعاتی در حوزه صنعتی حضور پیدا کنند. حضور واحدهای صنعتی در حوزه پروژه‌های تحقیقاتی می‌تواند کمک زیادی کند که بسیاری از واحدهای تولیدی از این موضوع استفاده نکردند.

رجبی خاطرنشان کرد: مجموعه اتفاقاتی که در قالب قوانین بالادستی حمایتی و همچنین موافقت‌ها در استان رخ داده، زمینه را برای توسعه فضای دانش‌بنیان در شرکت‌های بزرگ فراهم کرده است. واحدهای تولیدی باید شرکت دانش‌بنیان ایجاد کنند. چند واحد تولیدی بزرگ ما این کار را انجام دادند. بیش از ۹۰ درصد شرکت‌ها در استان بخش خصوصی هستند که اگر تصمیم بگیرند، می‌توانند آن را اعمال کنند. این ظرفیت می‌تواند به توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان کمک کند و در نهایت به تاسیس شرکت دانش‌بنیان برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اضافه کرد: در این بازار پر از تحول، رفتن به سمت فضای دانش‌پایه ویترین نیست، بلکه الزام و ضرورت است، زیرا اگر اتفاق نیفتد مجموعه صنعت عقب خواهد افتاد.

انتها پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha