• سه‌شنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401110403143
  • منبع : نمایندگی سمنان

رئیس کل دادگستری سمنان مطرح کرد:

ضرب‌الاجل ۱۰ روزه برای تعیین‌تکلیف خودروهای توقیفی سمنان/ تعیین‌تکلیف پرونده‌های مُسن تاآخر سال

ضرب‌الاجل ۱۰ روزه برای تعیین‌تکلیف خودروهای توقیفی سمنان/ تعیین‌تکلیف پرونده‌های مُسن تاآخر سال

ایسنا/سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان از تعیین‌تکلیف پرونده‌های رسوبی ، معوق و مُسن تا قبل از پایان سال در تمامی محاکم قضایی خبر داد.

محمدجعفر عبدالهی ۴ بهمن‌ماه در جلسه شورای معاونین دستگاه قضایی استان که با حضور روسا و دادستان‌های عمومی وانقلاب سراسر استان سمنان برگزار شد ضمن تشریح اولویت‌های مهم دادگستری کل استان اظهار کرد: دستگاه قضایی طبق سیاست‌های سند تحول و تعالی قضایی امسال، به دنبال کاهش جمعیت کیفری است البته تحقق این مهم به معنای خلوت کردن زندان‌ها، آن هم به هر قیمتی نیست.

وی با بیان اینکه نباید از رهگذر آزادی محکومان به امنیت پایدار جامعه خللی وارد شود، افزود: بایدبا پالایش زندان‌های استان، زمینه بازگشت شرافتمندانه‌ی محکومان واجد شرایط به جامعه را فراهم کنیم.

عالی‌ترین مقام قضایی استان خطاب به روسا و دادستان های سراسر استان تاکید کرد: به مناسبت چهل و پنجمین بهار پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با هدف ایجاد روحیه ی شادمانی مضاعف برای آحاد مردم جامعه، با بررسی همه جانبه در زندان‌های استان، اشخاص مستعد آزادی با احراز شرایط، شناسایی و با تجربیات به‌دست آمده در مناسبت های دی ماه سال جاری امکان بازگشت شرافتمندانه آنان به جامعه را مهیا کنید.

رئیس کل دادگستری استان بر ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های رسوبی،  معوق و مُسن تاکید و تصریح کرد: پرونده‌های رسوبی به پرونده‌هایی با عمر بیش از سه سال از زمان ثبت اطلاق می‌شود و پرونده های مُسن نیز پرونده‌های با عمر یک تا سه سال از زمان ثبت هستند.
عبدالهی ادامه داد: انتظار می‌رود قبل از اتمام سال جاری، پرونده های رسوبی، معوق و مُسن در تمامی شعب براساس معیارهای ابلاغ شده پالایش و تعیین تکلیف شود.

وی در بخش دیگری با اشاره به اقدام اتحادیه اروپا در خصوص قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی اظهار کرد: بی‌شک اقدام مذبوحانه پارلمان اتحادیه اروپا در معرفی نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست «گروه های تروریستی » منشاء ترس و خواری آنان و گویای ترس آنها از جمهوری اسلامی است.
ضرب‌الاجل ۱۰ روزه برای تعیین‌تکلیف خودروهای توقیفی/ تعیین‌تکلیف پرونده‌های مُسن تا آخر سال

رئیس کل دادگستری استان اضافه کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به معنای واقع کلمه قدرتمندترین نظام دفاعی خاورمیانه را دارد و یقیناً پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران قاطع و کوبنده خواهد بود.

وی با اشاره به تاکید ریاست قوه قضاییه در خصوص خدمت به مردم گفت: انجام خدمت صحیح به مردم، عملی نشاط آور است و برای ارائه خدمتی مناسب و درخورشأن به مردم ، علاوه برداشتن برنامه، اولویت بندی در اجرای برنامه‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است لذا با همفکری و بهره برداری از ظرفیت ها ، می توان برنامه ها را محقق و موفق عمل کرد.

رئیس شورای قضایی استان به اولویت‌های دستگاه قضایی استان تا پایان سال پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اهداف دستگاه قضایی استان اجرای برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۱ است .

تعیین‌تکلیف خودروهای موجود در پارکینگ‌ شوراهای مبارزه با موادمخدر ظرف ۱۰ روز

وی با بیان اینکه این برنامه نقشه راه و معیار فعالیت‌ها محسوب می شود ادامه داد: دستگاه قضایی استان برای سهولت در انجام اولویت‌ها ، وظایف حوزه‌های قضایی را براساس ظرفیت‌ها مشخص کرده و لذا انتظار می‌رود با تلاش روسا و دادستان‌های عمومی و انقلاب با اتحاد، همدلی و پشتکار مضاعف محورهای تعیین شده برای حوزه‌های قضایی قبل از پایان مهلت اختصاصی به بهترین شکل اجرا شود .

رئیس کل دادگستری استان همچنین بر تعیین تکلیف خودروهای ناشی از توقیف جرائم مواد مخدر تأکید و اظهار کرد: با هدف جامه عمل پوشاندن به دستور ریاست قوه قضائیه مبنی بر تعیین‌تکلیف خودروهای نگهداری شده در پارکینگ‌های شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کشور، با ارائه گزارش رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان می‌بایست ظرف ۱۰ روز آتی تعیین تکلیف وسائط نقلیه نگهداری شده در پارکینگ آن شورا انجام شود.

عبدالهی با تبریک حلول ماه مبارک رجب از آن به عنوان ماه طاعت و بندگی خدا نام برد و گفت: ماه رجب ماه رحمت و زمان نزول بخشش و مغفرت خداوند است. پاداش اعمال در این ماه مضاعف بوده و بنا به برخی روایات اگر بنده ای در این ماه پربرکت یک روز را روزه داشته باشد به میزان یک‌صد سال آتش جهنم را از خویش دور خواهد کرد .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha