• سه‌شنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401110403156
  • خبرنگار : 30188

همه چیز در مورد نصب دوربین مداربسته

همه چیز در مورد نصب دوربین مداربسته

وجود دوربین مداربسته در خانه یا محل کار امنیت خاطر خاصی به شما می‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از چشمان بیدار آریا، وجود دوربین مداربسته در خانه یا محل کار امنیت خاطر خاصی به شما می‌دهد؛ زیرا وقتی که بیرون و یا در سفر هستید تمام تصاویر توسط دوربین‌ها ضبط می‌شود.

1.خرید با توجه به نیازتان

نصب دوربین مداربسته نکته بسیار مهمی است که باید بعد از خرید دوربین مداربسته به آن بپردازید. قبل از این که سراغ نصب دوربین مداربسته در منزل بروید باید خرید خوبی داشته باشید پیش از خرید باید محل خودتان را کاملاً آنالیز و بررسی کنید زیرا خرید تعداد زیاد دوربین مداربسته هم گران می‌شود و هم نیازی نیست پس باید نقشه خانه یا محل کسب خودتان را خوب بررسی کنید و همچنین باید بدانید فروش دوربین مداربسته در فروشگاه دوربین مداربسته انجام می‌پذیرد که از طریق آن خیالتان از اصالت و همین‌طور کیفیت دوربین مدار بسته راحت می‌باشد.

2.نحوه نصب دوربین مداربسته

نصب دوربین مداربسته از مهمترین نکات بعد از خرید دوربین مداربسته است. برای نصب دوربین مداربسته باید یک سری مراحل طی شود این که نصب توسط خودمان انجام می‌شود یا نصاب دوربین مدار بسته تهران فرقی نمی‌کند مهم رعایت این مراحل است که باید در طول نصب دوربین مخفی توسط فرد نصب‌کننده دوربین مدار بسته انجام شود.

مراحل نصب دوربین مدار بسته به صورت گام به گام و در 5 گام مهم باید رعایت شود که عبارتند از: تهیه نقشه نصب، انتخاب تجهیزات مناسب و با کیفیت، تعیین محل نصب کابل‌کشی و اجرای تنظیمات نهایی که آخرین گام است. رعایت این مراحل اهمیت زیادی دارد پس توصیه می‌شود نصب دوربین مدار بسته را به نصاب دوربین مدار بسته بسپارید که در این کار متخصص است.

3.مدل دوربین مداربسته

فروشگاه‌های دوربین مدار بسته بسیار زیاد هستند؛ با توجه به جایی که دوربین مداربسته خود را نصب می‌کنید و نیازی که دارید مدل آن تغییر می‌کند انتخاب نوع دوربین کمی تخصصی است و باید از فروشگاه دوربین مداربسته‌ای که از آن قصد خرید دارید راهنمایی بگیرید اما به طور کلی دوربین‌های با دی وی آر و سیم‌دار برای مکان‌هایی با متراژ بزرگ استفاده می‌شوند تا بتوانند برد بیشتر و کیفیت بیشتری را در اختیار شما بگذارد اما دوربین‌های بی‌سیم و وایرلس معمولاً برای نصب در محل‌های با متراژ کم استفاده می‌شود مثل خانه و یا اتاق‌هایی که احتیاج به نظارت لحظه‌ای دارد. همه این مدل دوربین‌ها نیز در فروشگاه دوربین مداربسته قابل دسترسی هستند و می‌توانید از فروشنده کمک بگیرید تا شما را راهنمایی کند.  

نصب دوربین مدار بسته در منزل

انتخاب زاویه و ارتفاع مناسب

معمولاً دوربین‌ها را در کنج خانه یعنی جایی که دیوار و سقف به هم متصل می‌شوند وصل می‌کنند باید توجه داشته باشید که تمام ورودی‌ها و خروجی‌ها نزدیک به دوربین باشند و دوربین به پریز برق متصل شود اگر می‌خواهید دوربین را در فضای باز و بیرون نصب کنید باید حداقل ارتفاع 3 متر داشته باشد تا قابل دسترسی نباشد.

اتصال به دیوار و منبع انرژی

بعضی از فروشگاه‌ها برای نصب دوربین مخفی به شما لنت می‌دهند اما بهتر است به جای لنت دوربین‌ها را روی دیوار پیچ کنید برای این کار قبل از نصب محل نصب را نشانه‌گذاری کنید سپس دوربین‌ها را نصب کنید معمولاً در جعبه دوربین مداربسته‌ای که خریداری کرده‌اید آداپتور آن قرار داده شده است این آداپتورها برای این است که بتوانید دوربین‌ها را به پریزهای معمولی برق متصل کنید یک سر سیم را باید به پشت دوربین و دو شاخ آن را به پریز برق متصل کنید.

اتصال دوربین مداربسته به دی وی آر
در باکس دوربین مداربسته شما کابل‌هایی به اسم بی ان سی وجود دارد وظیفه این کابل‌ها این است که تجهیزات نظارت تصویر را به هم متصل کند برای اتصال آن باید پیچی که در انتهای آن وجود دارد را با پیچاندن آن روی پورت قفل کنید سپس کابل آر جی که به دو سر کابل بی ان سی وصل است را یک سرش را به دوربین مداربسته و سر دیگر را به دی وی آر نصب می‌کنید.

استفاده از کابل ترکیبی برای نصب

فروش دوربین مدار بسته

رایج‌ترین کابل برای سیستم‌های امنیتی دوربین مداربسته کابل‌های ترکیبی است این کابل دو رشته دارد یک رشته برای برق و دیگری برای انتقال تصویر است، رشته‌ای که برای انتقال تصویر است آرجی 59 نام دارد که از معروفترین رشته‌ها برای انتقال تصویر است و رشته‌ای که برای انتقال برق است از دو سیم مشکی و قرمز تشکیل شده است که قرمز مثبت و مشکی منفی است و به دو انتهای رشته مربوط به تصویر متصل می‌شود، فایده کابل‌های ترکیبی این است که با یک بار سیم‌کشی کار انجام می‌شود توصیه ما این است که این کابل‌ها برای مسافت‌های کمتر از 50 متر استفاده کنید.حتماً برای کابل‌های دوربین جایی را در نظر بگیرید که آنها را بپوشانید معمولاً از داکت‌ها برای پوشاندن کابل استفاده می‌شود مخفی بودن کابل‌ها باعث می‌شود نصب دوربین شما منظم و همچنین زیبایی داشته باشد.

نتیجه‌گیری

در بالا تعدادی از نکات نصب دوربین مداربسته را برای شما توضیح دادیم اما همانطور که در اول مطلب گفته شد نصب دوربین مداربسته نیاز به متخصص دارد و کابل‌کشی و سیم‌کشی و حتی متصل کردن آن به دی وی آر و یا کنفیگ کردن آی پی آن مواردی است که باید با دقت انجام شود و در غیر این صورت باعث می‌شود تصویر شما به درستی ضبط یا نمایش داده نشود.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۱:۵۶

عالی