• سه‌شنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401110403178
  • خبرنگار : 71234

محسنی بندپی:

تغییر استانداردهای شاخص آلودگی هوا برای جلوگیری از تعطیلی مدارس پاک کردن صورت مساله است

تغییر استانداردهای شاخص آلودگی هوا برای جلوگیری از تعطیلی مدارس پاک کردن صورت مساله است

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تغییر استانداردهای شاخص آلودگی هوا برای جلوگیری از تعطیلی مدارس را پاک کردن صورت مساله دانست و گفت که دولت به جای این کارها، قانون هوای پاک را اجرا کند.

محمدعلی محسنی بندپی در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به پیشنهاد وزرای آموزش و پرورش و کشور برای تغییر شاخص آلودگی هوا با هدف تعطیل نشدن مدارس گفت: از اظهارنظرهای وزرای آموزش و پرورش و کشور برای تغییر در استاندارهای شاخص آلودگی هوا و همچنین تعلیق این شاخص ها به عنوان ملاکی برای تعطیلی مدارس متاسفم.

وی ادامه داد: این دو دیدگاه به معنای پاک کردن صورت مساله است به ویژه اینکه به وزیر کشور برای اجرایی شدن قانون هوای پاک هم ماموریت داده شده است؛ انتظار می رود وزیر کشور به سمت اجرای قانون هوای پاک رود تا اینکه در راستای تغییر در استانداردهای شاخص آلودگی هوا حرکت کند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه با بیان اینکه کودکان جز گروه های آسیب پذیر هستند، گفت: در تمام دنیا کودکان جز گروه های حساس هستند و به آنها توجه ویژه می شود پس دولت به دنبال هماهنگی بیشتر برای حل مشکل آلودگی هوا باشد.

وی با اشاره به مخالفت وزارت بهداشت با تغییر استانداردهای آلودگی هوا جهت تعطیل نشدن مدارس گفت: دولت به جای اینکه بخواهد استانداردهای شاخص آلودگی هوا برای جلوگیری از تعطیلی مدارس را افزایش دهد، برای اجرای قانون هوای پاک تلاش کند.

محسنی بندپی با طرح این پرسش که نتیجه افزایش شاخص آلودگی هوا چیست؟ گفت: مگر با افزایش استانداردهای شاخص آلودگی هوا می‌توان آلودگی هوا را کنترل کرد؟ طبق آمارها میزان این شاخص در اراک به ۵۰۰ رسیده است؛ آیا آقایان می خواهند شاخص را از ۱۵۰ به ۵۰۰ برسانند و آن را ملاک تعطیلی مدارس قرار دهند؟ قرار است این شاخص تا چه اندازه ای تغییر کند؟

وی در پایان بیان کرد: خیلی از افراد جامعه اعم از سالمندان و کودکان و بیماران جز گروه های آسیب پذیر قرار دارند لذا تا وقتی فکری برای رفع مشکل آلودگی هوا نشود مشکلی حل نخواهد شد و آنها محکوم به ماندن در خانه می شوند. اتفاقی که نتیجه آن کاهش بهره وری و فعالیت های اجتماعی و به دنبال آن آثار سویی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۴ ۱۶:۵۱

سلام. به وزیر بفرمایید. سهمیه شیر دانش آموزی قطع کردید. کجا هزینه می کنید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۴ ۱۷:۰۹

ما هم از دولت انتظار داریم به وضعیت آلودگی هوا رسیدگی بکنه . ناوگان حمل و نقل عمومی را تجهیز و نوسازی کنه و بجای اینکه مدارس را تعطیل کنید اجازه تردد به خودروهای شخصی ندید. هرکسی یه ماشین برداشته راه افتاده تو خیابونا. مشکل یکی دوتا نیست. با کوچکترین مشکلی مدارس تعطیل میشن. این بچه ها نه تنها درس و مشق یاد نگرفتن بلکه آداب اجتماعی و مراوده با دیگران را هم نیاموختن.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۰۷:۲۶

اداب اجتماعی را خودت در منزل یاد فرزندت بده..نه با ازمایش و خطا در مدرسه.سلامت فرزندتان بیشتر اهمیت دارد یا کلاس حضوری؟اگر چه ما در اهواز با بالاترین میزان الودگی در حق بچه ها جفا کردند و تعطیل نکردند.در پیشگاه خدا مسئولند.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۴ ۱۷:۱۱

سلامت کودکان اولویت خانواده هاست. بیش از این با رفتن مدرسه در این هوای آلوده به آنها جفا نکنید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۴ ۱۹:۰۷

احسنت، بالاخره یکی یه حرف از روی عقل زد، دیشب وقتی خبر پیشنهاد وزیر اموزش وپرورش رو شنیدم خیلی برای خودمون متاسف شدم.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۴ ۲۰:۰۸

تازه با این وضع دارو و درمان

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۴ ۲۱:۰۶

دقیقا تغییر شاخص آلودگی مگه هوا روپاک میکنه اصلا تو این هوا بچه ها مگه می تونن تمرکز کنن سلامتی بچه ها مهمتر از آموزش آقای وزیر آموزش لطفا روی کلاس های مجازی تمرکز کنین کیفیت شو ببرین بالا برای هر مدرسه سایت بزنین

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۴ ۲۲:۱۸

درود بر شما . ما نگران کودکانمان هستیم قزوین هوا ندارد.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۴ ۲۲:۲۷

خوبه وزارت آموزش و پرورش برای این که بچه‌های مردم در امتحانات مردود نشوند نمره قبولی را هم بجای ده از پنج به بالا اعلام کنند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۰۷:۲۲

شیر مادر و نان پدر حلالت

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۱۴:۳۴

بالاخره تو این مسؤولین یکی حرف درست و زد اگه بلایی سر بچه هامون بیاد باید وزیر آموزش وپرورش اخراج شده