• سه‌شنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۲۱:۱۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401110403396
  • خبرنگار : 50377

بی‌نتیجه ماندن انتخاب شهردار در پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری؛

ساری با سرپرست اداره می‌شود

ساری با سرپرست اداره می‌شود

ایسنا/مازندران پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری که به انتخاب شهردار اختصاص یافت بی‌نتیجه ماند؛ همچنان مرکز مازندران توسط سرپرست اداره می‌شود.

پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری امشب در تالار شورای شهر به صورت علنی برگزار شد. دستور کار این جلسه که انتخاب شهردار ساری و ارائه برنامه توسط یکی از اعضای شورای شهر فعلی ساری و داوطلب تصدی شهرداری بود اختصاص یافت.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری در خصوص انتخاب شهردار اظهار کرد: ما فراخوان دادیم تا امکان بررسی برنامه‌ها و دیدگاه‌های کسانی‌ که واجد شرایط ذکر شده در ماده ۳ آئین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی شهرداری را دارند فراهم شود.

پرویز شعبانی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در ادوار مختلف فعالیت شورای شهر ساری، برنامه‌های تعداد قابل توجهی از داوطلبان را به صورت حضوری در سه جلسه حدود ۱۰ ساعت مورد بررسی قرار گرفت، افزود: شورای شهرساری برای انتخاب شهردار و ایجاد ثبات مدیریتی در شهرداری با هدف توسعه کَمّی و کیفی خدمات رسانی نه تنها بی‌تفاوت نیست بلکه بیش از همه دغدغه دارد، با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و مشورت با نخبگان به حل مسائل می‌پردازد.

رئیس شورای شهر ساری یادآور شد: برای تصدی سمت شهرداری در نهایت یک نفر باید انتخاب شود و این امر نافی زحمات و قابلیت‌های دیگر نیست.

این مسئول با تاکید براینکه شورای شهر موظف به پاسخگویی به مردم است باید برای گردش چرخ‌های مدیریتی در شهر تلاش کند، گفت: بازوی اجرایی شورا یعنی شهرداری به‌ لحاظ اقتصادی و وضعیت درآمدی با چالش‌های جدی مواجه است که بحث مازاد نیروی انسانی و تامین حقوق آنها نیز مزید بر علت شده و روند خدمات رسانی را با کندی مواجه کرده است.

نائب رئیس شورای شهر ساری نیز با بیان اینکه شهروندان ساروی منتظر تصمیم و خروجی جلسه امروز پارلمان شهری در مرکز استان هستند، گفت: اگر در روند انتخاب شهردار ساری اشتباهی صورت بگیرد تصمیم نهایی با مراجع بالاتر است هرچند بحث مدیریتی و بررسی صلاحیت گزینه‌های  تصدی شهرداری ساری مورد توجه قرار دارد.

سید حسین یوسفی افزود: تاکنون مدارک و شرایط ۱۱ نفر علاقمند برای تصدی سمت شهردار ساری مورد بررسی قرار گرفت هر فردی که می‌خواهد وارد این مسیر شود باید در صحن علنی شورای شهر و با حضور رسانه‌ها برنامه‌ها خود را ارائه دهد.

نایب رئیس شورای شهر ساری با تاکید براینکه انتصاب مدیران باید بر مبنای شایسته سالاری باشد، اظهار کرد: اولویت اول شهردار آینده باید تعیین و تکلیف کارمندانی باشد که در محل کارشان حاضر نیستند ولی حقوق می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، سبحان بخشی عضو شورای اسلامی شهر ساری، داوطلب تصدی شهرداری بود که در صحن علنی شورای شهر برنامه خود را ارائه داد و در نهایت با ۳ رای موافق و ۶ رای مخالف همچنان عضو شورای شهر باقی ماند.

قابل ذکر است، مصطفی احمدی فولادی که به مدت سه ماه به عنوان سرپرست شهرداری ساری انتخاب شده بود با توجه به اینکه در این جلسه شهردارانتخاب نشد؛ سرپرستی این کارمند شهرداری به عنوان سرپرست سه ماه دیگر تمدید شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha