• سه‌شنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۲۱:۳۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401110403407
  • خبرنگار : 50177

رئیس جدید دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان خرم‌آباد:

هیچ تعارفی در برخورد با ارازل و اوباش نداریم

هیچ تعارفی در برخورد با ارازل و اوباش نداریم

ایسنا/لرستان رئیس جدید دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان خرم‌آباد گفت: هیچ تعارفی در برخورد با ارازل و اوباش و متعرضین به نوامیس مردم و فساد نداریم.

اکبر رشیدی چهارم بهمن ماه در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان خرم‌آباد، اظهار کرد: انتظار همه از دستگاه قضایی اجرای عدالت است و عدالت را در زمینه پرونده‌ها رعایت کنیم؛ عدم رضایتمندی مردم این است که حرف‌های آنها شنیده نمی‌شود.

وی بیان کرد: باید در برخورد با ارباب رجوع اخلاق اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم و در عمل به فرامین و دستورات دینی جامه عمل بپوشانیم و با حفط اقتدار دستگاه قضایی ارباب رجوع را تکریم کنیم .

رئیس جدید دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان خرم‌آباد گفت: تعامل سازنده با ادارات درون دستگاه قضایی و اجرایی که فصل‌الخطاب آن قانون و در راستای اجرای عدالت در حق حقوق عامه باشد باید صورت گیرد.

رشیدی ورودی زیاد پرونده‌ها و کمبود نیروی انسانی را یکی از مشکلات دستگاه قضایی عنوان کرد و با بیان اینکه باید از ورود پرونده‌ها جلوگیری شود، افزود: از آنجایی که آمار بالایی از پرونده مربوط به این است که برخی از ادارات به لحاظ ترک فعل‌هایی زمینه تشکیل پرونده‌ها را ایجاد می‌کنند.

وی گفت: برخی ادارات می‌تواند جلوی ساخت و سازها را بگیرند و در ابتدا با همکاری ناجا جلوی این موضوع را بگیرند که با این کار خیلی از مشکلات برطرف می‌شود.

رئیس جدید دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان خرم‌آباد تصریح کرد: چنانچه ادارات به وظایف قانونی خود عمل کنند خیلی از پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی کم می‌شود.

رشیدی گفت: مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند عدم اطلاع از قوانین موجود به ویژه نحوه طرح دعوی و تشریفات آیین دادرسی است.

وی بر نظارت بر دفاتر قضایی تاکید کرد و افزود: ایجاد وحدت رویه واحدی در خصوص مسائلی که اختلاف رویه قضایی در آن وجود دارد  ضروری بوده که با تشکیل جلسات این موضوع حل می‌شود.

رئیس جدید دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان خرم‌آباد تاکید کرد: در برخورد با ارازل و اوباش و متعرضین به نوامیس مردم و فساد به هیچ وجه تعارفی با کسی نداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha