• چهارشنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401110503520
  • خبرنگار : 50491

فرماندار آق‌قلا خبر داد؛

ایجاد دومین ناحیه صنعتی مبل در آق‌قلا/ رفع چالش آب بخش «وشمگیر»

ایجاد دومین ناحیه صنعتی مبل در آق‌قلا/ رفع چالش آب بخش «وشمگیر»

ایسنا/گلستان فرماندار آق‌قلا از راه‌اندازی دومین ناحیه صنعتی مبل در شهرستان آق‌قلا خبر داد و گفت: این ناحیه صنعتی با الگوگیری از ناحیه صنعتی عطاآباد و در روستای «چن سولی» راه‌اندازی می‌شود.

سلیمان هاشمی امروز چهارشنبه ۵ بهمن در نشست گروه خبری فجر گلستان اظهار کرد: در دهه فجر امسال ۱۲۳ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۴۴۱ میلیارد و ۲۷ میلیون تومان در شهرستان آق‌قلا افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که ۸۸ پروژه عمرانی با اعتبار ۲۶۶ و ۲۵۰ میلیون تومان افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی از افتتاح ۳۵ طرح اقتصادی و اشتغالزا با اعتبار ۱۷۴ میلیارد و ۷۷۶ میلیون تومان به مناسبت دهه فجر در آق‌قلا خبر داد و افزود: با افتتاح این طرح‌ها برای ۱۸۸ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

فرماندار آق‌قلا با بیان اینکه لایروبی و علاج بخشی سد وشمگیر به طور جدی در آق‌قلا در حال پیگیری است، تصریح کرد: در سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی به طور ویژه در دستور کار ما قرار گرفت که در همین راستا از ۱۳ واحد راکد و نیمه فعال شهرستان ۶ واحد به چرخه تولید برگشتند.

هاشمی از پیگیری ویژه برای جذب سرمایه‌گذار در آق قلا خبر داد و متذکر شد: این مهم را به عنوان یک کار ویژه و جدید در فرمانداری آق‌قلا پیگیری کردیم و کارگروه شناسایی و جذب سرمایه‌گذار با عضویت دستگاه‌های مختلف در فرمانداری شهرستان شکل گرفته است، ما از همه علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران برای فعالیت در این شهرستان دعوت و حمایت خواهیم کرد.

وی به ظرفیت‌های بی‌شمار شهرستان آق قلا در بخش‌های مختلف اشاره کرد و متذکر شد: پتروشیمی گلستان در شهرستان آق قلا واقع است که خود یک ظرفیت ارزشمند به شمار می‌رود، همچنین تنها تولیدکننده ید کشور در این شهرستان واقع شده است.

فرماندار آق‌قلا با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی در راستای توسعه شهرستان در نظر گرفته شده است، یادآور شد: در دولت سیزدهم توسعه و آبادانی روستاها مورد توجه قرار گرفته که به همین منظور اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته و طرح «هر روستا یک محصول» و «هر روستا یک بوم‌گردی» از جمله این طرح‌ها است.

هاشمی به راه‌اندازی ناحیه صنعتی مبلمان عطاآباد در شهرستان آق‌قلا اشاره کرد و یادآور شد: این ناحیه صنعتی تأثیر مثبتی بر روند تولید و اشتالزایی شهرستان داشته و درصدد هستیم دومین ناحیه صنعتی مبل را در روستای «چن سولی» راه‌اندازی کنیم.

وی گفت: در سفر استانی رئیس جمهور به استان گلستان بیش از ۸۴۸ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی و ۹۶۵ میلیارد تومان برای پروژه‌های تسهیلات بانکی اختصاص یافته است، همچنین استاندار گلستان در یک سال اخیر دو سفر مهم را تحت عنوان میز خدمت به آق قلا داشتند و دو موضوع توسعه بخش وشمگیر و برچیدن آب‌بندان‌های غیرمجاز را مورد پیگیری قرار گرفتند.

وی تأکید کرد: شهرستان آق قلا متشکل از دو شهر آق قلا و انبارالوم و بخش مرکزی و وشمگیر است، بخش وشمگیر کمتر توسعه‌یافته است و آن چیزی که باید در این منطقه در اولویت اول قرار گیرد و در نظام مسائل اصلی این بخش مورد توجه باشد مسئله آب است، دستور استاندار محترم و نگاه رئیس جمهور به این منطقه کم برخوردار علاج بخشی سدوشمگیر است که این پروژه نیز در حال پیگیری است.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha