• چهارشنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401110503590
  • خبرنگار : 50214

افزایش ۴۰ درصدی حقوق مستمری‌بگیران صندوق بیمه کشاورزان یزد

افزایش ۴۰ درصدی حقوق مستمری‌بگیران صندوق بیمه کشاورزان یزد

ایسنا/یزد مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد با اشاره به برخورداری افزون بر ۴۲۰۰ نفر مستمری بگیر این صندوق، از افزایش حدود ۴۰ درصدی حقوق مستمری‎‌بگیران این صندوق خبر داد.

«حسن ابراهیمی» در گفت‌وگو با ایسنا در این رابطه اظهار کرد: براساس مصوبه هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های تابعه، حقوق ماهانه کلیه مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر که تا پایان سال ۱۴۰۰ مشمول بهره مندی از مزایای مستمری شده‌اند، از ابتدای سال ۱۴۰۱ به طور میانگین ۴۰ درصد افزایش یافت و در گروه‌های پایین‌تر نزدیک به ۱۹۰ درصد افزایش یافته است.

به گفته وی، در حال حاضر مجموعاً تعداد چهار هزار و ۲۱۸ نفر از مزایای تعهدات بلند مدت این صندوق در استان یزد به صورت ماهیانه استفاده می‌کنند که از این تعداد یکهزار و ۶۷۰ نفر مستمری بازماندگان و ۹۲۷ نفر مستمری بازنشستگی سالمندی و یکهزار و ۵۱۸ نفر مستمری بازنشستگی پیش از موعد و ۱۰۳ نفر نیز مستمری از کار افتادگی دریافت می‌نمایند.

ابراهیمی همچنین از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به مستمری بگیران این صندوق خبر داد و در این خصوص تصریح کرد: براساس تفاهم‌نامه فی مابین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر با بانک قرض الحسنه مهر ایران مبلغ ۵۰ میلیون ریال، تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد دو درصد بدون مراجعه به بانک و بدون نیاز به ضامن با مدت بازپرداخت ۳۶ ماهه به تعداد از مستمری بگیران پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: این تسهیلات به مستمری بگیران دارای سن تا ۷۰ سال که دارای بدهی بانکی و چک برگشتی نباشند، پرداخت می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: این تسهیلات به تعداد ۲۷۰ نفر از مستمری بگیران صندوق تعلق گرفته که از طریق کارگزاران با آنها تماس گرفته و راهنمایی لازم انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha