• چهارشنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401110503762
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

از سوی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری؛

کتاب «حسرتش با من» منتشر شد

 کتاب «حسرتش با من» منتشر شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری کتاب «حسرتش با من» خاطرات «مریم‌السادات حسینی» همسر «سردار شهیدحاج کمال فاضل» فرمانده دلیر گردان یا زهرا سلام الله علیها از تیپ ۴۴ قمر بنی­ هاشم چهارمحال و بختیاری در دوران هشت سال دفاع مقدس از سوی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری منتشر شد.

بر اساس گزارش حوزه هنری چهارمحال و بختیاری، قاسم فتاحی، مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان اظهار کرد: واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی در راستای اهداف، وظایف و رسالت‌های خود، توجه به ثبت و ضبط و نیز تدوین و انتشار خاطرات همسران رزمندگان و نیز شهدای دوران دفاع مقدس را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و پس از چاپ و انتشار کتاب ندیده عاشقش شدم(خاطرات سهیلا رئیسی همسر  سردار شهید ایرج آقابزرگی) اقدام به انتشار دومین اثر در این موضوع کرده است.

وی افزود: کتاب «حسرتش با من» حاوی بخشی از خاطرات «مریم‌السادات حسینی» همسر «سردار شهید حاج کمال فاضل» فرمانده دلیر گردان یا زهرا از تیپ 44 قمر بنی هاشم چهارمحال و بختیاری در دوران هشت سال دفاع مقدس است که به قلم «طاهره حمزه پور اسدی» تدوین و به زیور طبع آراسته شده است.

این نویسنده کتاب ادامه داد: صمیمیت، صداقت، سادگی و صراحت لهجه خانم حسینی در بیان خاطرات خود از دوران زندگی در خانه پدری تا زمان شهادت همسر، و تدوین روان این خاطرات، کتاب را به اثری خواندنی تبدیل کرده است، که امیدواریم با راهنمایی‌ها و ارائه نقطه نظرات خوانندگان، بتوانیم در تولید آثار فاخر در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گام‌های محکم‌تری برداریم.

فتاحی کتاب «حسرتش با من» را تازه‌ترین اثر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان عنوان کرد و گفت: ثبت وقایع، حوادث و خاطرات مرتبط با موضوع دفاع مقدس با بهره‌گیری از شیوه مصاحبه و تاریخ شفاهی، ضمن بازخوانی بخشی از تاریخ معاصر ایران، یادآور روحیه مقاومت، سلحشوری و ایمان و اخلاص انسان‌هایی  است که عاشقانه تمام هستی خویش را در طبق اخلاص نهاده و با دل کندن از تمام دلبستگی‌ها و تعلقات دنیایی راه ایثار و فداکاری در دفاع از آرمان‌ها و اعتقادات خویش را برگزیدند.

فتاحی گفت: بدون شک سرافرازی و استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون ایمان، ایثار و تلاش بانوانی است که غیور مردان این سرزمین را در تمامی عرصه‌ها همراهی کردند.

این استاد تاریخ تصریح کرد: روایت‌های برگرفته از خاطرات خانواده‌های شهدا و ایثارگران و به ویژه همسران شهدا، می‌تواند منبع مستند و قابل اعتمادی برای بررسی تاریخ اجتماعی جنگ و پاسخ به پرسش‌های مورخان حرفه‌ای در مورد ماهیت، چرایی و چگونگی مقاومت بی‌نظیر مردم ایران در مقابل متجاوزین و نقش و تاثیر خانواده‌ها و به خصوص همسران شهدا در این ارتباط باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha