• چهارشنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401110503954
  • خبرنگار : 50026

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مطرح کرد:

ارتقای شاخص‌های نظام سلامت؛ نیازمند تقویت منابع مالی و انسانی

ارتقای شاخص‌های نظام سلامت؛ نیازمند تقویت منابع مالی و انسانی

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: حل مشکلات بهداشتی درمانی خراسان جنوبی، بهبود ارائه خدمات به مردم و ارتقای شاخص‌های نظام سلامت نیازمند حمایت همه‌جانبه دولت و مجلس و استفاده از تمامی ظرفیت‌های ملی و استانی است.

سید محمد موسوی میرزایی و هیات همراه متشکل از معاون توسعه مدیریت و منابع، معاون فرهنگی و دانشجویی و مدیر بودجه این دانشگاه در پایان سفر دو روزه به تهران، امروز چهارشنبه ۵ بهمن با جمعی از اعضای کمیسیون‌ تلفیق بودجه و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نشستی مشترک دیدار و رایزنی کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این نشست که با محوریت بررسی وضعیت بودجه دانشگاه در لایحه بودجه ۱۴۰۲ برگزار شد، با قدردانی از حمایت‌های نمایندگان ۲ کمیسیون مذکور از دانشگاه‌های علوم پزشکی و فرصتی که در اختیار این دانشگاه قرار گرفت، گفت: با توجه به موقعیت خاص خراسان جنوبی و مشکلات و کمبودهایی که در حوزه بهداشت و درمان استان وجود دارد، نیازمند تقویت منابع مالی و انسانی هستیم.

وی خواستار توجه ویژه به حوزه سلامت خراسان جنوبی به‌ویژه در مناطق مرزی و محروم استان شد.

حسین دهقانی، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز هدف از برگزاری این نشست را رایزنی با نمایندگان مجلس درباره همراهی و کمک در تصویب پیشنهادات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در لایحه ۱۴۰۲، بررسی لایحه بودجه دانشگاه در قالب اعتبارات عمومی هزینه‌ای، ترمیم کسری اعتبارات و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای عنوان کرد.

وی با بیان اینکه براساس لایحه بودجه ۱۴۰۲، بودجه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نسبت به سال گذشته حدود ۳۸ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: اصلاح ایرادات و اشکالات مطرح شده و لحاظ کردن پیشنهادات وزارت بهداشت می‌تواند کمک شایانی به ما در ارائه مطلوب‌تر خدمات بهداشتی درمانی باشد.

محمدرضا رئیسون، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز گفت: سال ۱۴۰۱ ردیف بودجه‌ای تحت عنوان کمک به تغذیه و رفاه دانشجویان وجود نداشته که این موضوع در لایحه بودجه ۱۴۰۲ گنجانده شده است، اما اعتبارات لحاظ شده پاسخگوی هزینه‌های مربوطه نیست و کمتر از ۵۰ درصد بودجه مورد نیاز است که درخواست اصلاح داریم.

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست و اعلام حمایت از حوزه سلامت کشور، برای مساعدت در مسیر ارتقای شاخص‌های بهداشتی درمانی خراسان جنوبی قول مساعد دادند و تاکید کردند که در جهت رفع ایرادات و اشکالاتی که از سوی دانشگاه مطرح شد، نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرند.

علی اصغر باقرزاده؛ نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار، سید جلیل میرمحمدی؛ نماینده مردم تفت و میبد و رضا آریان‌پور؛ نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه‌تپه و گالیکش به عنوان اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی که عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ هستند به همراه سلمان اسحاقی؛ نماینده مردم قاینات و زیرکوه دیگر عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این نشست حضور داشتند.

دیدار اختصاصی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با حجت‌الاسلام مجید نصیرایی؛ نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان و دبیر کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ پایان بخش سفر رئیس دانشگاه و هیات همراه به تهران بود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha