• چهارشنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401110504005
  • خبرنگار : 50204

آغاز فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی دام سبک و سنگین در استان مرکزی

آغاز فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی دام سبک و سنگین در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از آغاز فاز دوم واکسیناسیون سراسری تب برفکی در جمعیت دام سبک و سنگین این استان به صورت رایگان خبر داد.

 مهدی جان محمدی پنجم بهمن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های ویروسی واگیردار دام است که در صورت شیوع، خسارات اقتصادی فراوانی را به واحدهای پرورش دام وارد می‌سازد.

وی تصریح کرد: در برنامه‌های سازمان دامپزشکی کشور به منظور مقابله با این بیماری، اجرای همزمان فازهای سراسری واکسیناسیون تب برفکی در سراسر کشور در دستور کار قرار دارد.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: زمان اجرای فاز دوم تب برفکی در جمعیت دام سبک و سنگین در استان از ۵ بهمن ماه تا پایان سال به اجرا در آمده است.

جان محمدی افزود: به منظور اجرای کامل فاز اول طرح واکسیناسیون تب برفکی، اداره کل دامپزشکی استان با بسیج امکانات و نیروهای خود در بخش دولتی و خصوصی اقدام به ساماندهی اکیپ های عملیاتی کرده که پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۱۰۰ هزار راس دام سنگین و ۸۰۰ هزار راس دام سبک طی این عملیات تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرند.

وی گفت: اگر چه واکسیناسیون نقش بسزایی در مقابله با این بیماری دارد، اما باید توجه داشت که صرفا نمی‌توان به صورت صد درصد متکی به واکسیناسیون بود و رعایت اصول بهداشتی، قرنطینه‌ای، کنترل تردد دام، دفن بهداشتی تلفات و ضد عفونی توسط دامداران در کنار امر واکسیناسیون در جلوگیری از بروز و شیوع بیماری بسیار مؤثر است.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در پایان افزود: به دامداران توصیه می‌کنیم در زمان اجرای عملیات مایه کوبی تب برفکی از خرید، فروش و نقل و انتقال کنترل نشده دام و همچنین تردد پرسنل و ماشین‌آلات بین واحدها خودداری کرده و ضمن همکاری با اکیپ‌های واکسیناسیون نسبت به اعمال شرایط بهداشتی در واحدهای دامی خود اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha