• چهارشنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1401110504012
  • خبرنگار : 71461

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع): شورای علمایی در گرجستان تشکیل شود

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع): شورای علمایی در گرجستان تشکیل شود

آیت‌الله رمضانی در دیدار رئیس اداره مسلمانان گرجستان گفت: شورای علمایی در این اداره تشکیل شود تا در مورد برخی مسائل و اتفاقاتی که رخ می‌دهد، نقش آفرینی کنند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و هیأت همراه در جریان سفر به گرجستان با شیخ رامین ایگیدوف، رئیس اداره مسلمانان گرجستان، اعتبار امین اف، مفتی شرق گرجستان، آدم شانتادزه، مفتی غرب گرجستان در محل اداره مسلمان این کشور دیدار کردند.

در این دیدار احمد مهری‌اردستانی، رایزن فرهنگی کشورمان، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی زارع‌بی‌عیب، مدیرکل بین‌المللی تبلیغ و نماینده جامعة المصطفی العالمیه نیز حضور داشتند .

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در سخنانی، اظهار داشت: این یک فرصت طلایی است و باید به نحو احسن از آن استفاده کرد، چراکه شوروی 70 سال تلاش کرد که مردم را از دین و دیانت جدا کند ولی نتوانست.

وی به حمایت دولت گرجستان از فعالیت‌های دینی تحت عنوان غرامت اشاره کرد و گفت: عدم تفاوت بین قومیت‌ها یک فرهنگ است لذا مسلمانان باید ملیت خود را تقویت کنند نه قومیت را. بنابراین ظرفیت اداره مسلمانان گرجستان یک ظرفیت ارزشمندی است و باید در حفظ وحدت میان پیروان دین اسلام نقش آفرین باشد و از همه مهمتر جامعه مسلمانان گرجستان را به حفظ هویت ملی و دوری از قومیت گرایی تشویق و هدایت کند.

آیت‌الله رمضانی به ارتباط بسیار نزدیک مسلمانان گرجستان اشاره و تصریح کرد: با توجه به ارتباط خوب شما، دشمنان دین و استکبار در صدد هستند که به وحدت شما خدشه وارد کنند که این موضوع باید جدی گرفته شود لذا تاریخ در این خصوص قضاوت خواهد کرد و اگر ذره‌ای اختلاف و تفرقه رقم بخورد بنام شما ثبت خواهد شد بنابراین باید وحدت را بیش از پیش جدی بگیرید.

وی افزود: امروز بهترین فرصت برای آموزش معارف الهی در این کشور است و مسلمانان هنوز به لحاظ معرفتی بکر هستند، لذا باید آموزش به بهترین شکل ممکن که دارای عقبه پژوهشی باشد، انجام شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) پیشنهاد داد: شورای علمایی در اداره مسلمانان گرجستان تشکیل شود تا در مورد برخی مسائل و اتفاقاتی که رخ می‌دهد، نقش آفرینی کنند.

در ادامه این دیدار، آیت‌الله رمضانی و هیأت همراه از مسجد جمع تفلیس بازدید و نماز ظهر را در این مسجد اقامه کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha